معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ بیکاری در سطح استان ۶.۷ درصد است، گفت: تعهدات اشتغال‌زایی به خوبی انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی رضا شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه علی رغم شیوع کرونا در کشور و استان و تحت الشعاع قرار گرفتن بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی کشور به دلیل این بیماری، استان سمنان تعهد کرده تا ۱۰ هزار شغل جدید را ایجاد کند، تاکید کرد: بیش از هفت هزار شغل معادل ۷۰ درصد از میزان تعهد استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشت گلخانه‌ای، دامپروری و.... محقق شده است.

او با بیان اینکه تجربه سال‌های گذشته در استان سمنان نشان داده است که تعهدات استان در زمینه اشتغال و تولید محقق می‌گردد، افزود: سمنان، استانی صنعتی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار متنوع است و در برخی از واحدهای صنعتی نیاز شدید به نیروی کار متخصص در برخی مشاغل وجود دارد که تا کنون به دلیل کمبود نیروی انسانی در این گونه موارد، موفق به جذب آن نشده‌اند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان در حوزه فضای کسب و کار، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: به دلیل وجود نسبتاً زیاد دانش آموختگان مراکز آموزش عالی در سطح استان، برخی بیکاری‌های موجود در استان ناشی از عدم رضایت متقاضی از مشاغل پیشنهادی است.

شریفی نژاد با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان سمنان ۶.۷ درصد است که از میانگین ۹.۴ درصدی کشور بسیار پایین‌تر است، تاکید داشت: در طول سال جاری به نسبت سال قبل، با وجود شرایط کرونایی، شاهد افزایش ۲۵ درصدی صادرات استان در بخش‌های مختلف هستیم که نشان از فعالیت خوی صنعت بوده است.

او با بیان اینکه استان سمنان بالغ بر ۶۵ نوع کالا را با ارزش بیش از ۲۲۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر می‌کند، ابراز داشت: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ واحد و بنگاه صنعتی در سطح استان فعالیت دارند که تلاش ما همواره بر فعالیت مستمر و پر بازده این مراکز بوده است.‌

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.