رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: شعبه طلایه داران صلح و سازش شهرداری قزوین به منظور کاهش مراجعات مردمی به دادگستری، پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام نورالله قدرتی در آیین افتتاح این شعبه گفت: بعد از پیشنهاد استان قزوین به رئیس قوه قضاییه در خصوص تشکیل این شعبه، طرح مورد توجه رئیس قوه قضا آیت الله رئیسی، قرار گرفت و استان قزوین به عنوان پایلوت برای اجرا برگزیده شد و قرار شد به صورت آزمایشی به مدت چهار ماه آن اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: از ۱۵ خرداد این طرح در حال اجراست و در گام اول اجازه داده شد تمام پرونده‌های حقوقی در دادگستری در قالب این طرح بررسی و رسیدگی شود.

حجت الاسلام قدرتی گفت: با اجرای این طرح می‌خواهیم پروسه دادرسی را از مسیر صلح و سازش طی کنیم البته باید پیشگیری هم کرد تا جرمی واقع نشود و اگر جرمی واقع شد باید تلاش کرد تا به سازش منجر شود.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: در استان ۳۶ شعبه شورای حل اختلاف داریم که یک نهاد شبه قضائی ایجاد شده و اعضای شورای حل اختلاف کمک‌های شایانی کردند تا به سازش کمک شود.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح مردم قبل از آمدن به دستگاه قضائی می‌توانند موارد اختلاف خود را در واحدهای مصالحه که در ادارات و اصناف تشکیل خواهد شد مطرح کنند تا به محاکم قضایی کشیده نشود ، معتقد هستیم با اجرای این طرح یک تحول بزرگ در روند رسیدگی به مشکلات مردم اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.