گفتگو‌های پمپئو با رئیس موساد در خصوص بمباران دیرالزور

وزیر خارجه آمریکا در خصوص بمباران دیرالزور سوریه با یوسی کوهن گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در دیداری که روز دوشنبه با یوسی کوهن، رئیس موساد داشت، در خصوص بمباران دیرالزور به بحث و گفتگو نشست.

رسانه‌های خبری صبح امروز اعلام کردند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز حملات شدیدی را در شرق سوریه در بامداد روز چهارشنبه به انجام رساندند. این رسانه‌ها مدعی شدند در این حملات، پایگاه‌ها و انبار‌های تسلیحاتی جنگجویان موارد حمایت ایران هدف حمله قرار گرفت. طبق گزارش‌ها در این بمباران، ده‌ها نفر از نیرو‌های نظامی کشته و یا زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا اعلام کرد این بمباران، مناطقی نزدیک دیرالزور، المیادین و بوکمال را در طول مرز‌های سوریه و عراق هدف قرار داد.

یک منبع نظامی سوریه در بیانیه‌ای به خبرگزاری سانا گفت که «دقیقاً رأس ساعت یک و ده دقیقه بامداد امروز (چهارشنبه) دشمن صهیونیستی علیه شهر دیر الزور و منطقه البوکمال دست به یک تهاجم هوایی زد که نتایج این تجاوز در دست بررسی است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در سال‌های جنگ علیه تروریست‌ها در سوریه، سامانه‌های پدافند هوایی ما [سوریه]با حملات مکرر رژیم صهیونیستی روبرو شدند؛ جایی که دشمن اسرائیلی مستقیماً در حمایت از سازمان‌های تروریستی، به ویژه گروهک تروریستی داعش دخالت می‌کرد».

یک دیدبان حقوق بشر گفت ۲۳ نفر در اثر این حملات کشته شدند که هفت نفر از آن‌ها سوری بودند. یک مأمور اطلاعاتی که از این حمله آگاهی داشت، در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس مدعی شد این حملات با کمک داده‌های اطلاعاتی آمریکا به انجام رسید و طی آن، شماری از انبار‌های سوریه که به عنوان خط لوله‌ای برای انبار تسلیحاتی ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت، هدف گرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
زن ترامپ چرا میخواد طلاق بگیرد مگه به خاطر پست ومقامش زنش بوده یعنی معرفت و انسانیت چی میشه...
آخرین اخبار