۶ هزار انشعاب برق غیرمجاز در کردستان به غیردائم تبدیل شد

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق كردستان با اشاره به وجود ۱۳هزار انشعاب غیرمجاز برق در مناطق مختلف کردستان گفت:تاکنون ۶ هزار فقره آن به انشعاب غیردائم تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت:براساس برآورد‌های صورت گرفته، بیش از هفت هزار انشعاب غیرمجاز برق در استان وجود دارد که بیشتر آن در مناطق حاشیه شهر‌ها است.

او افزود:بیش از ۱۳ هزار انشعاب غیرمجاز برق در مناطق مختلف کردستان وجود داشت که در ۲ سال اخیر حدود ۶ هزار فقره آن به انشعاب غیردائم تبدیل شد.

لهونیان با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته قانونی ابلاغ و فرصت داده شد که صاحبان انشعاب‌های غیرمجاز در قالب انشعاب غیردائم به صورت موقت خدمات دریافت کنند، گفت: دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری نیز مکلف شدند در مدت سه سال اقدام به تعیین تکلیف ساخت و ساز‌های دارای انشعاب غیردائم برق کنند در غیر این صورت تبدیل به انشعاب دائم می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تغییر کاربری و انشعاب‌های کشاورزی را از دلایل افزایش شکل‌گیری انشعاب‌های غیرمجاز دانست وبیان کرد: دستگاه‌های مسوول از جمله شهرداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بدلیل برخی مشکلات و موانع نتوانسته‌اند از ساخت وساز‌های غیرمجاز پیشگیری کنند که همین زمینه‌ای برای استفاده غیرمجاز از برق شده است.

لهونیان از دارندگان انشعاب غیرمجاز برق در استان خواست اقدام به تبدیل آن به غیردائم کنند و گفت: این مشترکان در صورت اقدام به این کار مشمول جریمه نشده و فقط هزینه انرژی مصرف شده از آنان دریافت می‌شود.

گفتنی است؛در حال حاضر ۶۷۲ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهر‌ها ۱۰۰ درصد بوده و تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار