یک زن آمریکایی پس از بیش از نیمه قرن برای اولین بار در آمریکا اعدام شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، برای اولین بار پس از ۷۰ سال حکم اعدام یک زن در آمریکا اجرا شد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد لیزا مونتگمری ۵۲ ساله روز سه شنبه در زندان فدرال در ایندیانا اعدام شد. اعدام این زن با یک سم قوی صورت گرفت.

این زن که اهل کانزاس بود به دلیل خفه کردن یک مادر باردار و خارج کردن جنین او از رحم به اعدام محکوم شد. این اولین بار در حدود هفت دهه است که دولت آمریکا یک زندانی زن را اعدام می‌کند. وی یازدهمین زندانی فدرال بود که پس از از سرگیری اعدام‌های فدرال حکم مجازات خود را دریافت کرد.

از سال ۱۹۵۳ به این سو حکم اعدام درباره زنان آمریکایی اجرا نشده است. اعدام مونتگمری سرو صدای زیادی در جامعه آمریکا به پا کرده است.

صدور دستور اجرایی اعدام‌های ترامپ که از تابستان گذشته آغاز شد و قرار است در تاریخ ۱۵ ژانویه به اوج خود برسد. گزارش‌های کالبد شکافی نشان می‌دهد که پروتکل اعدام دولت آمریکا با تزریق کشنده پنتوباربیتال، ممکن است حتی در افراد سالم هم شکنجه کننده باشد. این دارو اغلب باعث بیماری به نام «ادم ریوی» می‌شود، جایی که مایع وارد ریه‌ها شده و احساس دردناکی مانند خفگی و یا غرق شدن در فرد ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار