مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در صورت تداوم آلودگی هوا در مشهد برخی صنایع آلاینده که بیشتر در زمینه‌های تولید آسفالت، ذوب فلزات و سیمان فعال هستند به شکل موقت تعطیل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به واحد‌هایی که در زمینه‌های تولید آسفالت، ذوب فلزات و سیمان فعال هستند دستور اکید داده شده است که در شرایط بحرانی و آلودگی هوا افزایش تولید و فعالیت نداشته باشند.

او افزود:هم اکنون بیش از شش هزار واحد صنعتی در خراسان رضوی فعالیت دارند که درصد کمی از این شمار به عنوان صنایع قطعی دخیل در افزایش آلودگی نقش دارند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: چنین اقدامات کوتاه مدت و مقطعی برای کنترل و مدیریت روند تخلیه آلاینده‌ها در هوا است و باید اقدامات و برنامه‌های بلندمدت با همکاری سازمان‌ها و مجموعه‌های موثر و متولی در این زمینه انجام شود تا به صورت بنیادین نسبت به مدیریت آلودگی هوا اقدام شود.

همتی بیان کرد: تردد وسایل نقلیه نقش مهمی در آلودگی هوا دارد و به همین دلیل توصیه به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از راهکار‌های کوتاه مدت است که البته در شرایط موجود کرونایی نمی‌توان خیلی بر روی آن مانور داد.

او تصریح کرد: پیشنهاد تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا در استانداری خراسان رضوی ارائه شده، اما با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر ناپایداری جوی امروز و فردا احتمالا این کارگروه برگزار نشود.

کیفیت هوای مشهد از روز جمعه گذشته تا امروز به مدت شش روز در وضعیت هشدار و ناسالم بوده است.

انتهای پبام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.