نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که به مجلس ارائه کرده با وجود بهره‌مندی از بدنه کارشناسی کافی در موضوع بودجه‌نویسی، اصلاحات ساختاری نکرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت آقای روحانی به درخواست سه سال پیش رهبری معظم انقلاب درباره لزوم اصلاح ساختار بودجه کشور عمل نکرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که به مجلس ارائه کرده، با وجود بهره‌مندی از بدنه کارشناسی کافی در موضوع بودجه‌نویسی، اصلاحات ساختاری نکرده است، نمایندگان مجلس نیز نمی‌توانند در فرصت کوتاهی تغییرات اساسی در ساختار بودجه به وجود آورند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کشور ادامه داد که بودجه‌نویسی کشور بر مبنای قالب و چهارچوبی که از قبل از انقلاب تاکنون مرسوم بوده است نوشته می‌شود؛ الآن هم ردپای جزئی اصلاح در بودجه سال ۱۴۰۰ مشاهده می‌شود که نمی‌توانیم الآن به عنوان اصلاح ساختاری یاد کنیم.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا بودجه ارائه‌شده بیشترین عواید را نصیب دلال‌ها می‌کند، اظهار داشت: در دو سال گذشته چندین میلیارد دلار صرف واردات نهاده‌های دامی شده، اما تغییرات قابل‌توجه در کاهش قیمت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ به وجود نیامده است.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس اضافه کرد: در حالی قیمت گوشت وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با قیمت گوشت آزاد فاصله کمی دارد که ۱۳ هزار میلیارد تومان فایده تغییر قیمت‌های نرخ دولتی با آزاد، از آن واردکنندگان عمده و شبکه‌ای از دلالان کرده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری که مجلس چگونه می‌خواهد یارانه کالا‌های اساسی را به مصرف‌کننده بدهد، پاسخ داد: این طرح در حال بررسی و هنوز به جمع‌بندی نرسیده است، اما امیدواریم جزئیات این طرح به‌زودی اعلام شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.