به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابیگفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و به دنبال دستور وزیر ارتباطات به واحدهای ستادی و استانی با هدف خدمترسانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) منطبق با دستورالعملهای وزارت بهداشت و همچنین دستورالعملهای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، برنامهریزیهای لازم برای نظارت بر خدمات رسانی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی استان در دستور کار قرار گرفت.
او بیان داشت: جلوگیری از تجمع شهروندان در دفاتر، رعایت فاصله فیزیکی در ارائه خدمات، لزوم استفاده از ماسک توسط متصدیان و مراجعان، وجود وسایل ضدعفونی کننده در محل ارائه خدمات و نظارت بر نوبت دهی در خدمات پُرتراکم در این دفاتر از جمله مواردی است که با هدف حمایت از حقوق شهروندان و حفاظت از سلامت آنها از سوی تیمهای نظارتی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به صورت مستمر و جدی در تمام بازدیدها و بازرسیها مورد کنترل و تاکید قرار گرفته است.
سهرابی اضافه کرد: این بازدیدها، تذکرات و اخطارهایی را نیز به دنبال داشته که تیمهای نظارتی ابتدا اخطارهای لازم را به دفاتر خاطی ابلاغ کردهاند و در صورت تمکین نکردن و نقض مجدد شیوه نامههای بهداشتی، برابر ضوابط اجرایی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نسبت به پلمب دفتر توسط دستگاههای نظارتی اقدام میشود.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از تجمع شهروندان در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، سامانه نوبت دهی اینترنتی اینگونه دفاتر به نشانی nobat.epishkhan.ir راهاندازی شده که بر اساس ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمام دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی برای جلوگیری از تجمع شهروندان برای دریافت خدمات پُرترافیک، ملزم به ارائه خدمات به مراجعان بر اساس نوبت اخذ شده از طریق این سامانه هستند.
انتهای پیام/