رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: ۵۲ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان تسهیلات به واحد‌های آسیب دیده از کرونا این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  عبدالعظیم گیوه کی،رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در کارگروه اشتغال در محل فرمانداری بروجرد گفت: این میزان تسهیلات به ۶ هزارو ۵۲۹ فقره پرونده تسهیلات واحد‌های به شدت آسیب دیده از کرونا پرداخت شده که زمینه حفظ اشتغال هشت هزار و ۳۲۲ نفر را فراهم کرده است.

او اظهار کرد: حدود یک هزار و ۳۵۶ پرونده در بانک‌ها در حال رسیدگی است که دستگاه‌های اجرایی صاحبان طرح‌ها کار را از طریق بانک‌ها پیگیری کنند، که این طرح‌ها نیز به زودی پرداخت می‌شوند.
گیوه کی ادامه داد: در راستای اشتغال پایدار فراگیر تا کنون به ۱۰۴ طرح با اشتغال ۴۵۲ نفر به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد بیان کرد: در زمینه اشتغال پایدار روستایی تاکنون ۴۷۹ طرح با اشتغال ۹۹۹ نفر به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
گیوه کی اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح‌های سیاست‌های فعال بازار کار از جمله کارورزی یارانه دستمزد و مشوق بیمه‌ای هستند در حال حاضر در شهرستان در حال اجرا است و از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود همکاری لازم را در اجرایی کردن ان داشته باشند و کمک کنند واحد‌های زیر مجموعه آن‌ها از این طرح‌ها بهره‌مند شوند.
او به دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: اشتغال ایجادی خود را در سامانه رصد اشتغال که بر مبنای سند توسعه اشتغال استان تعیین و پیش بینی شده ثبت کنند.

او اظهار کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی تاکنون عملکرد خوبی نبوده و تاکنون ۵۴۰ نفر از طریق دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد ثبت نام کرده اند که لازم است مابقی اشتغال‌ها برای دادن تسهیلات و مزایایی که ایجاد می‌شود را در سامانه ثبت کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: در راستای خسارت ناشی از کرونا امسال یک میلیارد و ۱۱۲ میلون تومان تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده در موج اول کرونا پرداخت شده است.
حمید آزادبخت افزود: تعداد کل پرونده‌ها و ثبت نامی ۴۴۳ واحد صنفی بوده که در ۱۲ بانک و موسسه که بانک ملی بیشترین تعامل و همکاری لازم را در پرداخته‌ها داشته اند.
او  بیان کرد: دریافت تسهیلات روستایی در حوزه اداره صمت بروجرد تعداد ۴۷ پرونده با درخواست ۴۲ میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت نام نموده اند.
آزادبخت افزود: تاکنون ۱۷ میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان در بانک‌ها مصوب و پرداخت شده که اشتغال ۹۵ نفر را بدنبال داشته است.
او اظهار کرد: ثبت اشتغال در حوزه صنف و سامانه رصد و صدور پروانه کسب برای متقاضیان کسب و کار در سال ۹۹ در سطح شهرستان بروجرد ۲۵۰ مورد بوده است.
رییس صمت بروجرد ادامه داد: در حوزه صنعت تعداد پروانه بهره برداری ۱۶ مورد با اشتغال ۸۴ نفر با سرمایه نزدیک ۲۰ میلیارد تومان بوده و طرح توسعه واحد‌های صنعتی ۲۰ فقره با اشتغال ۴۲ نفر و سرمایه ۱۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.