با تلاش به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان خودرو حامل چوب آلات قاچاق درختان جنگلی بلوط توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبداله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، گفت: درپی دریافت گزارشات مردمی مبنی بروقوع تخلف در مناطق جنگلی حوزه سرناباد سپیدان بلافاصله نیرو‌های منابع طبیعی به محل اعزام و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با همکاری عوامل پاسگاه انتظامی سُرناباد موفق به شناسایی و دستگیری متخلفان شدند.

او، بیان کرد: در این عملیات ۷۰۰ کیلوگرم چوب بلوط از یک دستگاه خودرو نیسان کشف و ضبط شد.

بحرینی، تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده و انتقال خودرو به پارکینگ، متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، با اشاره به ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع ادامه داد: حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

او، با تاکید بر عزم جدی و قانونی نیرو‌های منابع طبیعی در مقابله با فعالیت‌های مجرمانه در اراضی ملی از مردم و دوست داران طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در منابع طبیعی به ویژه قاچاق چوب و هرگونه فرآورده‌های جنگلی از سوی افراد سودجو مراتب را با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار