فرزاد توکلی گفت: عمده مشکل قطعی اینترنت در منطقه گلسار ممانعت مردمی در نصب دکل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  فرزاد توکلی ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در خصوص شکایت برخی از مردم درخصوص مشکل قطعی اینترنت در منطقه گلسار خیابان ۱۲۶  ،گفت: مدتی پیش در خیابان ۱۲۶ گلسار ما مشغول انجام و نصب سایت همراه اول بودیم که در این بین با مشکلات زیادی رو به رو شدیم که منجر به طولانی شدن این طرح شد، که مشکل اصلی هم ممانعت مردمی بود، همچنان این مشکل وجود دارد و  امیدواریم که این مشکل‌ها بر طرف شود تا بتوانیم به راحتی ادامه روند طرح را به سرانجام برسانیم.

ممانعت مردم برای احداث دکل دلیل قطعی اینترنت در منطقه گلسار است

او افزود: با وجود همه این مشکلات این طرح درحال پیشرفت بوده و مراحل بتن ریزی آن چند روزی است که انجام شده است، چون بتن باید زمانی بگذرد تا خشک شود و بعد از آن اجازه نصب دکل داده می‌شود؛ با توجه به وضعیت آب و هوایی، معمولا این زمان در فصل تابستان ۳۰ روز و زمستان به ۴۰ تا ۴۵ روز می‌رسد.

ممانعت مردم برای احداث دکل دلیل قطعی اینترنت در منطقه گلسار است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت : با گذشت این زمان اگر بازهم مردم این منطقه ممانعت نکنند و کار به دادگاه و مراحل قضایی نکشد دکل نصب می‌شود، اما اگر مخالفت‌ها ادامه داشته باشد این روند زمان بیشتری خواهد برد.

 توکلی افزود: در این منطقه سه سایت دیگر درحال انجام و راه اندازی است، اما روند پیشرفتشان از این طرح عقب‌تر بوده که بازهم با ممانعت مردمی مواجه است و متاسفانه فرایند کار با این اوصاف بسیار کند شده و هزینه‌های بالایی هم برای ما و هم برای اپراتور‌ها به همراه دارد.

او تصریح کرد: با وجود مشکلات پیش رو با همه توان در تلاشیم برای رفع قطعی اینترنت در این منطقه تا پایان سال سه سایت دیگر  نصب و راه اندازی شود.

درخواست استاندار گیلان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع مشکل اینترنت
 
 ارسلان زارع، استاندار گیلان در دیدار با آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به مشکل دسترسی به اینترنت در روز‌های امتحان، خواستار رفع مشکل دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به ویژه در مناطق روستایی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات شده است.

او افزود: برای پوشش ۲۰۵ روستای استان که به طور عمده از دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت محروم هستند، ایجاد ۴۶ سایت جدید به اپراتور دوم (ایرانسل) ابلاغ شده است.

ممانعت مردم برای احداث دکل دلیل قطعی اینترنت در منطقه گلسار است

استاندار گیلان گفت: همچنین با توجه به پیگیری‌های قبلی در خصوص ارتقاء ۶۰ سایت همراه اول به فنآوری ۴G، تاکنون تنها ۱۰ سایت به این فناوری مجهز شده اند.

زارع با اشاره به نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به ویژه در فصل امتحانات خصوصا در مناطق روستایی، خواستار شتاب در تکمیل این طرح‌ها شد تا برخی از آن‌ها در دهه مبارک فجر و بقیه تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

ممانعت مردم برای احداث دکل دلیل قطعی اینترنت در منطقه گلسار است

او تصریح کرد: در مراحل طراحی، مکان‌یابی و فرایند‌های مرتبط با طرح‌های جدید و مجوز‌های مختلفی نظیر مجوز منابع طبیعی لازم است تا به محض تامین منابع مالی و تجهیزات، طرح‌ها اجرا شده و به بهره برداری برسند.

استاندار گیلان در خصوص مرکز داده استان، بر حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان و مخابرات به ویژه بهسازی و به روز کردن تجهیزات و رفع مشکلات این مجموعه تاکید کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.