موردی از آنفلوآنزای حاد پرندگان در سیستان وبلوچستان گزارش نشده است

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: طبق پایش و مراقبت‌های به عمل آمده دامپزشکی خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی و صنعتی این استان گزارش نشده است.

مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: از اقدامات حوزه دامپزشکی سیستان و بلوچستان می‌توان به تشدید مراقبت فعال در بازدید‌های میدانی از تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر با همکاری محیط زیست، اقدامات نظارتی بر کامیون‌ها و خودرو‌های حمل طیور و فرآورده‌های آن و نیز پیگیری قضایی خودرو‌های متخلف حمل طیور و فرآورده‌های آن اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه شهروندان باید گوشت سفید مورد نیاز را به صورت کشتار روز بهداشتی و منجمد از مراکز مورد مجاز تهیه کنند افزود: از آنجایی که انتقال آنفلوآنزا از طریق پرنده زنده است ذبحی که خارج از کشتارگاه انجام می‌شود در انتقال آن نقش دارد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خودداری از ذبح پرنده در معابر عمومی و خانه‌ها و تماس با پرنده زنده، توصیه دیگر ما به شهروندان است بویژه افرادی که پرنده در خانه و روستا نگهداری می‌کنند حتما باید داخل قفس بوده و ارتباطی با پرنده‌های آزاد پرواز نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار