کمینه دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته در کوهرنگ، مهمترین کانون بارشی استان چهارمحال و بختیاری به ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

خودنمایی زمستان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز‌های بدون بارش دی ماه در این استان گفت: دمای هوای شهرکرد مرکز استان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.

مهران چراغپور با بیان اینکه نخستین ماه از زمستان امسال با کاهش ۱۹ درصدی بارش‌ها رو به پایان است و طی روز‌های آینده وقوع بارشی در استان پیش‌بینی نمی‌شودافزود: با این وجود بارش‌های قابل توجهی در بهمن پیش‌بینی می‌شود و از سوی دیگر از آنجاکه بارش‌ها در اسفند از الگو‌های بهاری الگو می‌گیرد می‌توان امیدوار بود که این کسری بارش‌ها در دو ماه آینده جبران شود.
 

بیشتر بخوانید


وی، میانگین بارش‌های سال آبی استان را ۲۰۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه با ۱۶ درصد کاهش روبرو است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، تغییر الگوی بارش‌ها از برف به باران را تهدید جدی برای منابع آب زیرزمینی استان دانست و گفت: در حالیکه ارتفاع برف کوهرنگ در میانگین بلندمدت در چنین تاریخی ۷۳ سانتی‌متر بوده است، اما برف موجود در کوهرنگ در حال حاضر ۳۹ سانتی‌متر کسری دارد که این موضوع تغذیه منابع آب زیرزمینی را با چالش اساسی روبرو کرده است.

چراغپور در ادامه از افزایش نسبی دما در استان طی روز‌های آینده خبر داد و افزود: دما بین دو تا سه درجه افزایش می‌یابد.
 
 

عکاس: همت بدری فرد

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار