مهم‌ترین حوادث امروز ۲۳ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۲۳ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف اتوبوس مسافربری با ۷ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۹۶ ریش تراش، ۸۰ اتوی مو، یک ال‌ای دی ۵۵ اینچ، ۱۰ گونی قطعات استوک خودرو‌های خارجی، ۲ کارتن قطعات پلاستیکی موتورسیکلت و یک موتور استوک "کیا" همگی فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در مجموع ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال اعلام شده است.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر تصریح کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

دستگیری سارق ۳۰ میلیاردی در پای پله‌های هواپیما

سرهنگ" حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت اموال از قبیل پول، طلا، دلار و ساعت از یک منزل در شهر اصفهان و شکایت مال باخته موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع آوری آثار بجا مانده از سارقان در صحنه جرم و بکارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه هویت اصلی فردی که در این سرقت دست داشت را به دست آوردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فرد مذکور از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار منزل به شمار می‌آید گفت: کارآگاهان با اشرافیت اطلاعاتی و انجام تحقیقات گسترده علمی دریافتند متهم قصد دارد به همراه همسرش از فروگاه امام خمینی (ره) کشور را به مقصد یکی از کشور‌های خارجی ترک کند.

سرهنگ تُرکیان تصریح کرد: کارآگاهان پس از دریافت اطلاعات به دست آمده با اخذ نیابت قضائی به استان تهران رفته و در یک اقدام به موقع و ضربتی متهم را پیش از اینکه موفق به فرار از کشور شود دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده از سوی کارآگاهان به ۲۰ فقره سرقت پول، طلا و دلار از منازل مردم با همکاری یکی از دوستانش اعتراف کرد اظهار داشت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری همدست متهم اظهار داشت: تا کنون تمامی مال باختگان شناسایی شدند و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

کشف ۱۳ دستگاه ماینر قاچاق در گلپایگان

سرهنگ " علی سبحانی بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در محل نگهداری احشام در یکی از روستا‌های شهرستان گلپایگان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۵ قرار گرفت.
 
توقیف اتوبوس مسافربری با ۷ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق/ دستگیری سارق ۳۰ میلیاردی در پای پله‌های هواپیما


او افزود: عوامل انتظامی بلافاصله به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از این محل موفق شدند، ۱۳ دستگاه ماینر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه ارزش ریالی این دستگاه‌ها توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است، گفت: در این رابطه، ماینر‌ها جمع آوری و یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.
 

کلاهبرداری از طریق پیامک جعلی "قطع یارانه و ثبت نام مجدد

سرهنگ "غلامرضا براتی، با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ۳۲ میلیون ریالی از وی توسط فردی ناشناس در فضای مجازی، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

او افزود:شاکی مدعی بود با دریافت پیامکی تحت عنوان "قطع یارانه نقدی" به سایت و درگاه جعلی بانکی هدایت واقدام به وارد کردن طلاعات حساب و کارت بانکی خود نمودم که در همان لحظه مبلغ ۳۲ میلیون ریال از کارت بانکی من برداشت شد.

سرهنگ "براتی" ادامه داد:کارشناسان پلیس فتا شهرستان طی بررسی هاو انجام اقدامات فنی انجام شده متوجه شدند متهم با ایجاد درگاه جعلی در هنگام مراجعه متقاضیان به سامانه تقلبی و درگاه جعلی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب‌های مالی متقاضیان اقدام می‌کرد.

این مقام انتظامی افزود: مأموران پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم مذکور را در یکی از استان‌های همجوار شناسائی و حسب دستور مقام قضائی نست به دستگیری وی اقدام شد.
 

کلاهبرداری از سالمندان در مقابل دستگاه‌های عابربانک

سرهنگ علی سبحانی گفت: پس از وقوع چندین مورد خالی کردن حساب شهروندان پای دستگاه عابر بانک مخصوصا افراد مسن وسالمند، کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

او گفت: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد فردی با شناسایی افراد بی سواد و سالمند که قادر به انجام امورات بانکی نمی‌باشند به آن‌ها نزدیک و با ترفند‌های خاصی از جمله معرفی کردن خود به عنوان کارمند بانک و با بهانه کمک اقدام به انتقال حساب آن‌ها به کارت دیگری می‌کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان افزود: این سارق کلاهبردار توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد که به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ سبحانی با اشاره به اینکه شناسایی افرادی که به این شیوه از آنان سرقت شده و بازگرداندن وجوه سرقتی به حسابشان در دستور کار پلیس قرار دارد از افراد سالمند خواست، هرگز فریب این افراد را که ظاهری شیک و فریبنده دارند نخورند و هر گونه موضوع مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.