اعلام جزئیات طرح بازگشایی مدارس در هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: برای اجرای طرح بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان، نیازمند مشارکت و همراهی خانواده‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، ایرج بیت اللهی، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص آموزش حضوری دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز، کلاس‌ها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه امسال با رعایت دقیق مفاد بخشنامه وزارت آموزش و پرورش بازگشایی می‌شوند.

بیت اللهی افزود:آموزش حضوری شامل دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت، کار آموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می‌شود.

او گفت: تعداد دانش آموزان در کلاس‌های حضوری حداکثر ۱۰ نفر است و مدیران مدارس موظف هستند که نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام و بر اساس مصوبات شورا زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه برای اجرای طرح بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان، نیازمند مشارکت و همراهی خانواده‌ها هستیم، افزود: به منظور هماهنگی و همراهی خانواده‌ها شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده ایم که همه دانش آموزان مشمول و خانواده‌های آنان از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوطه آگاه باشند و با اطمینان خاطر فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

بیت اللهی گفت: رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در آموزش حضوری الزامی است و خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که رفع دغدغه و نگرانی آن‌ها اولویت اول این طرح خواهد بود و آموزش و پرورش استان برای تامین سلامت دانش آموزان از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

او افزود: مدیران و کادر اجرایی مدارس مکلف به رعایت دقیق و همه جانبه دستورالعمل‌های بهداشتی هستند و هیچ توجیهی در این خصوص پذیرفته نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: آموزش حضوری دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین احمدنیایی
۲۲:۲۵ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام یکی نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین احمدنیایی
۱۴:۳۳ ۲۳ دی ۱۳۹۹
مدارس اگه باز بشه دوباره شیوع ویروس کرونا اوج میگیره و دوباره به رنگ قرمز برمیگرده خدا به داد مردم برسه