سرپرست گروه مهندسی و نظارت شیمی نیروگاه رامین اهواز گفت: عملیات تصفیه روغن توربین واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ حین بهره برداری از واحد انجام شد.

نوید نمکی شوشتری سرپرست گروه مهندسی و نظارت شیمی نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یکی از مهمترین روغن‌های مصرفی در نیروگاه، روغن توربین است که موجب روانکاری و خنک کاری یاتاقان‌های توربوژنراتور و فید پمپ‌ها می‌شود.

او افزود: میزان آب و سطح تمیزی روغن از پارامتر‌های مهم در کنترل کیفیت روغن و تضمین روانکاری مناسب است که جهت افزایش طول عمر توربوژنراتور و فید پمپ‌ها و همچنین افزایش زمان کارکرد مفید روغن بسیار حیاتی و مهم هستند.

نمکی شوشتری اظهار داشت: دستگاه تصفیه روغن ضمن فیلتراسیون ذرات آلاینده با سایز بزرگتر از ۳ میکرون، موجب کاهش میزان آب موجود در روغن بروش خشک کردن تحت خلا تا حد قابل قبول کمتر از ۱۰۰ ppm نیز می‌شود.

براساس این گزارش؛ این عملیات با استفاده از دستگاه تصفیه روغن که قبلا به مدت ۱۱ سال دارای اشکالات فنی و غیر قابل بهره برداری بوده و با تلاش متخصصان نیروگاه رامین اهواز با استفاده از پتانسیل داخلی و صرف هزینه‌های اندک تعمیر و بازسازی شده انجام گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.