امسال ۵۸۲ مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی، مغازه‌ها و عطاری‌های کرمانشاه انجام شده که در این بازدید‌ها بیش از ۲ هزار قلم انواع مکمل و مواد نیروزای غیر مجاز کشف شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رحیمی رئیس اداره نظارت بر ارزیابی فرآورده‌های طبی، سنتی و مکمل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با تحقیقات انجام شده از ورزشکاران در سال‌های گذشته مشخص شده که در ۷۰ درصد موارد دارو‌های بدنسازی به صورت غیر مجاز از باشگاه‌های ورزشی تهیه می‌شود که زنگ خطری برای تهدید سلامت جوانان است چرا که در بسیاری از این مکمل‌ها از مواد انابولیک و کورتون استفاده می‌شود.

او گفت : مکمل‌ها در گروه شبه دارو قرار دارند به همین منظور تنها داروخانه‌ها مجاز به فروش این مواد هستند و هیچ مغازه و باشگاه ورزشی مجاز به فروش مکمل‌های ورزشی نیستند.

او افزود: افراد بر اساس رشته ورزشی، گروه سنی و نیاز بدنیشان آن هم فقط زیر نظر پزشک طب ورزشی و یا متخصص تغذیه برای دوره‌ای محدود می‌توانند نسبت به مصرف مکمل‌ها اقدام کنند، هر چند بسیاری از ورزشکاران نیازی به مصرف مکمل ندارند.

رئیس اداره نظارت بر ارزیابی فرآورده‌های طبی، سنتی و مکمل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مصرف مکمل‌ها به قلب و کبد آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند که باید با ارائه برنامه‌های آموزشی مدون جوانان را نسبت به آسیب‌های این مواد نیروزا آگاه کرد.

رحیمی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه می‌توانند با شماره‌های ۳۴۲۷۸۵۴۱ تماس بگیرند تا به درخواست آن‌ها رسیدگی شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.