حمزه درباره جزئیات انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه روستایی به تأمین اجتماعی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمزه رئیس اداره نظارت فنی بیمه شدگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: با توجه به اینکه مشترکین صندوق روستاییان و عشایر به صرف اقامت در روستا و بدون وجود رابطه استخدامی مبادرت به پرداخت حق بیمه به صندوق روستاییان می‌کنند، به دلیل عدم انطباق وضعیت این افراد با روابط عمومی نقل و انتقال، فرآیند انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق روستاییان و عشایر به سازمان تأمین اجتماعی در دو سال گذشته متوقف شد.

وی تصریح کرد: این ایراد قانونی از سوی معاونت محترم ریاست جمهوری هم مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد صندوق روستاییان نسبت به ماده ۵ آیین نامه اقدام کند که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

رئیس اداره نظارت فنی بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به نظر مساعدی که مدیران عامل هر دو صندوق برای رفع این مشکل قانونی داشتند، ظرف ماه‌های گذشته، جلساتی با نمایندگان صندوق روستاییان برگزار شد و در نهایت، در جلسه‌ای که در محل معاونت اجتماعی وزارت تعاون برگزار شد، مقرر شد که به جهت تسریع در انجام این امر و با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود، موضوع به شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی منعکس شود.

حمزه در پایان خاطر نشان کرد: متن مورد توافق هر دو صندوق به این شورا منعکس شد و در نهایت، این مصوبه به تصویب وزرای عضو این شورا رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ دی ۱۳۹۹
به هر حال نفهمیدیم انتقال سوابق بیمه روستایی به تامین اجتماعی شدنی است یانه؟؟؟؟ شفاف سازی کنید ممنون میشیم.
آخرین اخبار