پناهنده گفت: ۴۰ درصد نوآموزان واجد شرایط سنی در دوره پیش‌دبستانی قم که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، نام‌نویسی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مریم سادات پناهنده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: با توجه به حاکم بودن شرایط خاص در استان به دلیل شیوع ویروس کرونا، سلامت کودکان از دغدغه‌های جدی خانواده‌ها و کادر آموزش‌وپرورش بود و امکان حضور آن‌ها در کلاس‌های پیش‌دبستانی وجود نداشت.

پناهنده اضافه کرد: بر این اساس، کلاس‌های پیش‌دبستانی مجازی برگزار می‌شود و به دلیل شرایط اقتصادی کاملا رایگان است، چند پایگاه در هر ناحیه نسبت به ثبت‌نام کودکان اقدام می‌کنند که خانواده‌ها باید برای ثبت‌نام یک‌بار به این پایگاه‌ها مراجعه کنند و سایر خدمات به‌صورت مجازی ارایه می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به این‌که متولدان نیمه دوم سال ۹۳ و نیمه اول سال ۹۴ واجد شرایط ثبت‌نام در دوره پیش‌دبستانی هستند، ادامه داد: ثبت‌نام از اوایل آبان ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

پناهنده با تاکید بر ثبت‌نام نوآموزان واجد شرایط پیش‌دبستانی در این دوره‌ها، افزود: مربیان برخی نواحی در شبکه آموزشی شاد و برخی نیز در پیام‌رسان‌های ایرانی مانند ایتا گروه تشکیل داده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم بیان کرد: دانش‌آموزانی که دوره پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند در آمادگی تحصیلی، یادگیری و برقراری ارتباط کاملا آماده‌تر از سایر دانش آموزان هستند.

امسال حدود ۲۸ هزار نفر نوآموز واجد شرایط در دوره پیش‌دبستانی هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار