مدیر کل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: امسال دولت به مقوله پسماند توجه ویژه‌ای دارد و شاهد رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  حبیب راضی ، مدیر کل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بازدید از اجرای طرح دفن بهداشتی پسماند شهر لاهیجان از اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار به این طرح خبر داد و گفت: امسال دولت به مقوله پسماند توجه ویژه‌ای دارد و شاهد رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات در این حوزه هستیم.

علی اوسط اکبری مقدم ، معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار گیلان هم در این بازدید با بیان اینکه از پارسال چالش مهم استان بحث پسماند بود و این مورد در دستور کار استانداری قرار دارد ، گفت: با مساعدت وزارت کشور  اختصاص اعتبار برای دفن بهداشتی پسماند  پارسال  ۱۱۹ میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند همه شهرستان‌ها اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود با توجه به مشکلات استان در حوزه پسماند امسال هم با اختصاص اعتبارات لازم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه در گیلان باشیم.

او  افزود: با وجود تامین همه منابع مالی تا زمانی که مشارکت مردم در بحث تفکیک زباله از مبدا و بحث آموزش‌های مدیریت پسماند در گیلان شکل نگیرد نمی‌توان مشکلات پسماند را در استان به زودی رفع کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.