مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دی ماه امسال با کاهش ۱۹ درصدی بارش‌ها مواجه هستیم و در روز‌های آینده بارشی در استان پیش‌بینی نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز‌های بدون بارش دی ماه در این استان گفت: بارش‌های موثر زمستان از بهمن ماه امسال در استان  آغاز می‌شود.

او افزود: نخستین ماه از زمستان امسال با کاهش ۱۹ درصدی بارش‌ها در استان رو به پایان است و طی روز‌های آینده وقوع بارشی در استان پیش‌بینی نمی‌شود.

چراغپور ادامه داد: با این وجود بارش‌های قابل توجهی در بهمن پیش‌بینی می‌شود و می‌توان امیدوار بود که این کسری بارش‌ها طی دو ماه آینده جبران شود.


بیشتر بخوانید


چراغپور میانگین بارش‌های سال آبی استان را ۲۰۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه با ۱۶ درصد کاهش روبرو است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، تغییر الگوی بارش‌ها از برف به باران را تهدید جدی برای منابع آب زیرزمینی استان دانست و تصریح کرد: در حالیکه ارتفاع برف کوهرنگ در میانگین بلندمدت در چنین تاریخی ۷۳ سانتی‌متر بوده است، اما برف موجود در کوهرنگ در حال حاضر ۳۹ سانتی‌متر کسری دارد که این موضوع تغذیه منابع آب زیرزمینی را با چالش اساسی روبرو کرده است.

چراغپور در ادامه از افزایش نسبی دما در استان طی روز‌های آینده خبر داد و افزود: دما بین ۲ تا سه درجه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار