معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی می‌توانند نسبت به دریافت کشاورز کارت اقدام کنند.

گوجهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: شرایط اقتصادی حاکم، افزایش قیمت‌ها دامن همه عرصه های اقتصادی را گرفته است و بخش کشاورزی هم از این قاعده مستثنا نیست.

او افزود: کودهای ازته، فسفره و پتاسه عمده مصرف کشاورزان استان بوشهر است که در سنوات گذشته به بیش‌ترین میزان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: کود ازته به تازگی کمتر از ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است ولی کودهای فسفاته و پتاسه از شهریور با افزایش قیمت ۳ تا ۴ روبه رو شدند و گاهی افزایش شدیدتری را هم داشته‌اند. این موضوع باعث شده مصرف کودهای فسفاته و پتاسه کاهش پیدا کند.

عمرانی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان، کشاورز کارت را ارائه کرده است .

او ادامه داد: کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و با همکاری بانک کشاورزی نسبت به دریافت کشاورز کارت اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورز کارت به مبلغ ۲۰ میلیون تومان با بهره ۱۲ درصد شارژ می‌شود تا کمکی برای خرید نهاده‌های کشاورزی، کود‌های شیمیایی و در آینده نزدیک سموم کشاورزان باشد.

برداشت ۲۳۰هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل

عمرانی بیان کرد:  برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر از اوایل آبان شروع شده و تا اوایل اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

او گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵۸۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل از مزارع استان بوشهر برداشت شود که تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار تن آن محقق شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه گوجه فرنگی استان بوشهر در خارج از فصل برداشت می‌شود و از اوایل آبان تا پایان آذر فقط استان بوشهر پس طبیعی است که قیمت این محصول افزایش پیدا کند، ولی به فاصله کمتر از یک ماه این قیمت به قیمت تعادلی رسیده است.

ممنوعیت و عوارضی برای صادرات خرما وجود ندارد

عمرانی تاکید کرد: امسال  برداشت ۱۶۴ هزارتن خرما پیش‌بینی  می‌شد، طبق برآورد‌ها حدود ۵۰ هزار تن خرما در انبارها، سردخانه‌ها، واحد‌های بسته‌بندی و مقداری نزد کشاورزان باشد.

او ادامه داد: بخشی از مانده خرما طبیعی است چرا که واحد‌های فرآوری و بسته بندی خرما باید تا سال آینده فعال باشند. اما بازار‌های داخلی و خارجی هم در شرایط رکود هستند.  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اکنون هیچ‌گونه محدودیت، ممنوعیت و عوارضی برای صادرات خرما وجود ندارد. صادرات این محصول آزاد است و بنا نیست محدودیتی اعمال شود.

تیم‌های عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی در حالت آماده باش

او عنوان کرد: اوایل آذر مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گرفتیم که با کمک تیم‌های عملیاتی این هجوم مهار شد و بعد از آن تاکنون شاهد ملخ‌های صحرایی در استان و کشور نبوده‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در شمال آفریقا و شبه جزیره عربستان برای شرایط شرایط برای توسعه، تکثیر و ایجاد جمعیت‌های بزرگ برای ملخ فراهم است.

عمرانی تاکید کرد: احتمال ورود ملخ همچنان به کشور به استان بوشهر وجود دارد و تیم‌های پایش و ردیابی در سطح استان فعال هستند تا به محض اینکه ورود ملخ در استان مشاهده شود عملیات مبارزه را انجام دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.