معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: راهکار‌های مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط شناسایی و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل، گفت: وضعیت آمار خودکشی در کنار سایر آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است و باید برای کاهش آمار خودکشی در استان اردبیل برنامه ریزی های دقیقی انجام شود.

او افزود: آنچه که برای متولیان برنامه ریزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم است علل و عوامل وقوع آسیب‌های اجتماعی است تا با توجه به دلایل موجود برنامه ریزی های عملیاتی نیز تدوین و اجرا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از مسئولان و دستگاه‌های متولی آسیب‌های اجتماعی خواست آمار دقیق به همراه علت اقدام به خودکشی به تفکیک شهرستان، شهر و محله احصاء و برای اقدام عملیاتی در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه قرار گیرد.

ندایی افزود: تا یک ماه آینده باید وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی و متولی در بحث آسیب‌های اجتماعی و مخصوصاً خودکشی احصاء و از جلسه بعد شاهد ارائه گزارش عملیاتی از سوی مسئولین برای کاهش آمار اقدام به خودکشی باشیم.

او همکاری ادارات استان با دفاتر تسهیلگری را یادآور شد و گفت: متأسفانه تاکنون برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی با این دفاتر که مسئولیت تحقیق و پژوهش در محلات آسیب پذیر استان را برعهده دارند را ندارند که امیدواریم در آینده سطح همکاری‌ها افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به تأثیر روانی ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده بر روان مردم اشاره کرد و افزود: متخصصین و کارشناسان حوزه روانشناسی برای مقابله با آسیب‌های احتمالی در آینده برنامه ریزی لازم را داشته باشند و افراد در معرض آسیب را در برنامه‌های حمایتی خود پوشش دهند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.