رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از مرگ ۱۸ سنندجی بر اثر اتفاقات در ۹ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سهیل فضل وزیری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: سازمان آتش نشانی به عنوان یکی از سازمان‌های امدادی آمادگی لازم را برای امداد رسانی به شهروندان در زمان بروز حوادث دارد.

او از انجام یک هزار و ۲۵۶ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۲۰ عملیات اطفاء حریق و ۴۳۶ عملیات نیز مربوط به امداد و نجات بوده است.

فضل وزیری اظهار داشت: از ۸۲۰ عملیات اطفاء حریق، ۵۴۰ مورد مربوط به فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل، ۸۷ مورد خودرو و ماشین آلات، ۸۵ مورد مسکونی، ۳۷ فقره مختص به ضایعات و زباله، ۱۹ مورد تجاری، ۱۰ فقره انبار، ۴ مورد اداری، صنعتی ۴ فقره، مراکز تجمعی و واحد‌های آموزشی ۴ مورد، تاسیسات شهری ۲ مورد، مراکز بهداشتی و درمانی یک مورد و ۲۷ فقره نیز به سایر موارد بوده است.

او افزود: ۴۳۶ عملیات امداد و نجات انجام شده در ۹ ماهه امسال شامل ۲۴۶ مورد گرفتن حیوانات موذی و وحشی، ۵۸ مورد گیرکردن در آسانسور، ۳۶ مورد تصادف، ۳۵ فقره گیرکردن انگشتر، ۱۴ مورد رفع آبگرفتگی و سیلاب، ۱۲ مورد ریزش آوار، ۴ مورد انفجار گاز، ۴ مورد عملیات غواصی، ریزش چاه و سقوط در چاه ۳ مورد، خفگی و گازگرفتگی ۲ مورد، سقوط اشیاء و اجسام یک فقره و ۲۱ فقره سایر عملیات‌های امداد و نجات بوده است.

فضل وزیری تصریح کرد: در عملیات‌های امداد و نجات صورت گرفته در ۹ ماهه نخست امسال ۴۶ نفر از شهروندان دچار آسیب دیدگی شده و ۱۸ نفر نیز جان باخته‌اند.

او خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری دوره‌های آموزشی به شدت کاهش یافته و تنها ۶۰ نفر تحت آموزش درون سازمانی و ۱۶۰ نفر نیز به صورت برون سازمانی آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.