ناظر گمرکات کردستان گفت: ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۸ تن کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر از کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار رحمانی‌پور ناظر گمرکات کردستان گفت: یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۲۶۷ تن کالا به ارزش ۵۴۸ میلیون و ۵۸۱ هزار و۶۳۹ دلار سهم صادرات استان طی ۹ ماهه نخست امسال از گمرکات بوده است.

او اضافه کرد: سهم صادرات سایر گمرکات هم در این مدت به میزان یک میلیون و ۳۳۸هزار و ۷۶۱ تن کالا به ارزش ۵۳۱ میلیون و ۲۲ هزار و ۵۳۹ دلار بوده است.

ناظر گمرکات کردستان یادآور شد: در مجموع ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۸ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۹ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۱۷۸ دلار از گمرکات استان در ۹ ماهه نخست امسال به خارج از کشور صادر شده است.

او یاد آور شد: میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۱ درصد و از نظر ارزشی هم ۹۴ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان به میزان واردات کالا از گمرکات استان هم اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال از گمرک‌های سنندج و باشماق ۲۵ هزار و ۸۵ تن کالا به ارزش ۳۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۴۶۸ دلار وارد کشور شده است.

رحمانی‌پور افزود: میزان کالای وارد شده از گمرکات استان در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزش دلاری ۱۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.