فرماندار کاشان گفت: به منظور ساماندهی منابع آبی در شهرستان کاشان در اقدامی جهادگرانه ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اکبر مرتضایی فرماندار کاشان امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب کاشان با اشاره به اهمیت موضوع آب در امنیت غذایی یک کشور اظهار داشت: آب یک موضوع استراتژیک و مهم برای کشورهاست و به همین دلیل باید در حفظ منابع آبی کوشش و تلاش کرد.

او یکی از مهمترین راه‌های حفظ منابع آبی را اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی دانست و ابراز داشت: متأسفانه دیده شده است که بر اثر برداشت بی رویه آب از سفره‌های زیرزمینی شاهد اتفاقات ناگواری مانند نشست زمین در برخی از مناطق هستیم که در این زمینه باید تصمیمات جدی گرفته شود.

فرماندار کاشان با بیان اینکه شرایط زیست محیطی و جغرافیایی ایران و کاشان نگهداری و حفظ منابع آبی را ضروری قلمداد می‌کند، تصریح کرد: در شهرستان کاشان تاکنون هفت جلسه شورای حفاظت از منابع آبی تشکیل شده است که تمام ۲۳ مصوبه آن اجرایی شده است.

او با اشاره به مسدود کردن ۳۳ حلقه چاه غیرمجاز در کاشان خاطرنشان کرد: در پی این اقدام، هفت دستگاه حفاری غیرمجاز نیز توقیف شد.

مرتضایی همچنین از اصلاح و تعدیل ۸۰ پروانه بهره برداری نیز سخن گفت و بیان داشت: همکاری مردم مهمترین عامل در کاهش جرایم آبی شهرستان است که امیدواریم کمتر شاهد تخلفات در این موضوع باشیم.

او بحران آب را برای منطقه کاشان جدی دانست و ادامه داد: هرچند در طول یکی دو سال اخیر شاهد بارش‌های خوب و مناسبی در منطقه بودیم، ولی همچنان بحران آب و خشکسالی کشور و منطقه کاشان را تهدید می‌کند.

فرماندار کاشان از لزوم ورود بخش دانشگاهی برای مطالعه در حوزه آب سخن گفت و تاکید کرد: انجام امور مطالعاتی و پژوهشی برای این موضوع بسیار مهم است به طوری که نتایج این تحقیقات می‌تواند چراغ راهی برای اقدامات و تصمیم‌های مدیران و مسئولان باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار