اجرای نقشه مهندسی فرهنگی فارس تا سال آینده

امام جمعه شیراز بر لزوم نهایی شدن مرحله تدوین نقشه فرهنگی استان و ورود به مرحله اجرایی این سند تا سال ۱۴۰۰ تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که به صورت وبینار و با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد، بر لزوم نهایی شدن مرحله تدوین نقشه فرهنگی استان و ورود به فاز اجرایی این سند مهم تا سال ۱۴۰۰، تاکید کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام گفت: سند مهندسی فرهنگی فارس در واقع برشی از سند مهندسی فرهنگی ملی‌ست و به عنوان نقشه راه مهندسی فرهنگی مطرح و مد نظر بوده و چارچوب‌هایی نیز برای اجرای آن در راستای تحقق حرکت تاثیرگذار فرهنگی نظام، تبیین شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تاکید بر اینکه این سند باید متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای اجرایی و عملیانی شود، بیان کرد: برنامه ریزی و هدفگذاری فرهنگی بدون تاثیرگذاری مجریان فرهنگی امکان پذیر نیست.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه برای بالندگی مهندسی فرهنگ باید همه فعال و همدل شویم، اضافه کرد: وقتی این کار انجام شود دیگر نیازی به دستور دیگران نیست.

آیت‌الله دژکام همچنین با تاکید بر این موضوع که برای تحقق و اجرای این سند باید از کلی گویی رد شویم، گفت: اگر قرار است در راستای چارچوب کلی که تعیین شده به سمت برنامه و اقدام عملی پیش رویم باید اطلاعات ما از مجموعه این سند خیلی دقیق و گسترده باشد.

او با طرح این پرسش که مدیران فرهنگی استان فارس تا چه اندازه این سند را مطالعه کرده‌اند؟ گفت: با مضامین نمی‌توان اقدام کرد و برای هرکاری ابتدا نیاز به معرفت داریم، لذا باید ببینیم که اطلاعاتمان نسبت به نقشه مهندسی فرهنگی چقدر است.

نماینده، ولی فقیه در فارس اضافه کرد: باید در شهرستان‌ها مطالعه این سند به مسابقه گذاشته شود.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه باید متناسب با علم و دانش پیش رویم، خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها گفت: تا چه اندازه نسبت به سند تحول فرهنگی فارس آشنا هستید؟ در مسائل فرهنگی وقتی نامه‌ای می‌آید باید آن در اختیار دیگران قرار دهیم.

او پرهیز از کلی‌گویی و پرداختن به حواشی را مجددا متذکر شد و تاکید کرد که این نقشه مهندسی استان فارس حاصل تحقیق و فعالیت شماری از کارشناسان است.

امام جمعه شیراز خواستار مطالعه دقیق این سند توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی استان فارس و شهرستان‌های مختلف این استان شد و گفت: این سند باید در زمانبندی مقرر به سرانجام برسد.

آیت‌الله دژکام از مسئولان شورا‌های فرهنگی عمومی شهرستان‌های استان فارس خواست تا پایان وقت اداری اول بهمن‌ماه دیدگاه‌های خود را در خصوص این سند به شورا ارسال کنند تا در جلسه بعدی، نظرات به رای گذاشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار