سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه از شبکه‌ های اجتماعی درخواست دریافت اطلاعات اغتشاشگران را کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اغتشاشات اخیر راه افتاده در آمریکا که عامل اصلی آن رئیس جمهور فعلی این کشور یعنی دونالد ترامپ است، باعث به دردسر افتادن شبکه‌های اجتماعی شد چرا که بسیاری از شبکه‌های مجازی حساب کاربری ترامپ را مسدود کردند.

حال سناتور‌های آمریکایی برای این موضوع به میان آمدند و با ارسال نامه به ۱۱ شرکت بزرگ فعال در این زمینه از آن‌ها خواسته تا شاهد و مدارک مرتبط با این حمله را حفظ کرده و از حذف آن‌ها خودداری کنند. شبکه‌های اجتماعی که این درخواست از سناتور‌های آمریکایی را دریافت کرده‌اند شامل فیس‌بوک، توئیتر، گب، پارلر، سیگنال و تلگرام می‌شوند.

گفتنی است؛ درخواست سناتور‌های آمریکایی علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، برای شرکت‌های مخابراتی نظیر T-Mobile، AT&T و Verizon نیز ارسال شده، دو شرکت اپل و گوگل نیز موظف به همکاری با سناتور‌های آمریکایی هستند. در حال حاضر مدیر عامل فیسبوک به نامه دریافت شده از سوی سناتور‌های آمریکایی پاسخ نداده است، اما شرکت فیسبوک اعلام کرده که همواره از قوانین تبعیت خواهد کرد و کلیه اطلاعات حفظ خواهد شد.

درخواست سناتورهای آمریکایی

اختیاری بودن درخواست سناتورهای آمریکایی از شبکه های اجتماعی

درخواست سناتور‌ها از شبکه‌های مجازی قانون بوده، اما لزومی برای اجرای آن از سوی شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد، گفتنی است برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز اعلام کرده بودند که کلیه تصاویر و اطلاعات مربوط به اغتشاشات را حذف خواهند کرد. با این حال هنوز مشخص نیست که دو پیام‌رسان تلگرام و سیگنال که چت‌های کاربران را به صوت دو طرفه رمز گذاری می‌کند، قرار است به چه صورت با سناتور‌های آمریکایی همکاری داشته باشند چرا که طبق اعلام دو شرکت سازنده این پیام‌رسان‌ها دسترسی به محتوای افراد بسیار سخت و عملا غیر ممکن است.

با این حال باید منتظر بود و دید که کدام شرکت‌ها با سناتور‌های آمریکایی همکاری خواهند کرد و چه اطلاعاتی به سناتور‌های آمریکایی تحویل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار