مدیرمسئول انتشارات تایماز، از تاثیر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر فروش کتاب‌های ناشران دانشگاهی گفت.

مجیدباشعور مدیرمسئول انتشارات تایماز در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور این انتشاراتی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: انتشارات تایماز توانست در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ثبت نام کند هرچند پیش از این نتوانسته بود در این رویداد فرهنگی که در کرمان برگزار شده بودبه دلیل شخصی ثبت نام کند.


بیشتربخوانید



وی افزود: درشرایط کنونی نتایج برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران بهتر از برگزار نشدن این رویداد ادبی است از این رو برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در میزان فروش کتاب‌های دانشگاهی موثر باشد و وضعیت کنونی جامعه از یک سو و قیمت تمام شده کتاب از سوی دیگر مانع از تهیه کتاب‌های مورد نیاز مخاطبان آن نشود.

مدیرمسئول انتشارات تایماز ادامه داد: به دلیل اینکه مردم به حضور در نمایشگاه فیزیکی کتاب، حضور در این نمایشگاه‌ها و تورق کتاب‌ها پیش از خرید عادت کرده اند نمی‌توان انتظار داشت استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب و میزان فروش ناشران در این رویداد ادبی به اندازه نمایشگاه فیزیکی کتاب باشد.

باشعور بیان کرد: با توجه به گستردگی کتاب در سازمان‌ها و توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فروش آن جای خالی آموزش به مردم در قالب یک فیلم در زمینه جستجو و تهیه کتاب خالی است. می‌توان با این اقدام به مردم در جستجو و تهیه آثار مورد نظرشان کمک کرد. از جمله اقداماتی که می‌تواند به جستجو و تهیه راحت‌تر کتاب کمک کند مراجعه به سایت کتابخانه ملی، سایت ketab.ir، تماس با ناشر برای اطلاع از موجودی و قیمت کتاب مورد نظر است.

وی اظهار کرد: مخاطبان کتاب از موضوع کتاب مورد نظرشان آگاهی دارند، اما در جستجو و تهیه آن با مشکل مواجه می‌شوند که با آموزش ساده در این زمینه می‌توان مشکل آن‌ها را برطرف کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار