رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فرمان برگزاری انتخابات را تا ۲۰ ژانویه صادر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، «محمودعباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار روز گذشته با «حنا ناصر» رئیس کمیسیون انتخابات در شهر رام الله، تصمیم گرفته است فرمان برگزاری انتخابات را نهایتا تا ۲۰ ژانویه صادر کند.

به گفته خبرگزاری وفا، عباس و ناصر در دیدار روز گذشته در مورد زمان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی همانگونه که با دیگر گروه‌های فلسطینی توافق شده است، گفتگو کردند.

این خبرگزاری تاکید کرد که حنا ناصر زمان‌هایی را برای برگزاری انتخابات پیشنهاد داده و طی هفته جاری جلسه دیگری بین رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین و رئیس کمیسیون انتخابات برگزار خواهد شد و پس از آن نهایتا تا ۲۰ ژانویه فرمان برگزاری انتخابات صادر شده و به دنبال آن جلسه‌ای با حضور رهبران گروه‌های فلسطینی در مورد روند برگزاری انتخابات تشکیل خواهد شد.

این فرمان درحالی صادر می‌شود که جنبش حماس شرط خود برای برگزاری انتخابات را حذف و با متوالی برگزار شدن انتخابات موافقت کرد و نامه‌ای در این خصوص به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال کرد.

این اقدام حماس را نوعی انعطاف پذیری حماس در مورد طرح آشتی عنوان می‌شود، طرحی که از نظر حماس بخصوص در این مرحله حساسی که مسئله فلسطین در آن به سر می‌برد، راهبردی و غیر قابل بازگشت است. حماس همچنین با درخواست فتح برای برگزاری انتخابات براساس یک لیست واحد و نمایندگی کامل موافقت کرده است.

انتخابات پارلمانی سابق در فلسطین در سال ۲۰۰۶ و براساس دو سیستم مختلط نمایندگی تناسبی و لیست‌های محلی برگزار شد و طی آن حماس پیروز شد، در سال ۲۰۰۵ نیز انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد و عباس اکثریت آرا را کسب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار