مدیون شدن شهرداری تهران در ازای ۵ هزار میلیارد تومان بدون تایید شورای شهر

عضو شورای شهر تهران گفت: جای سوال است که چرا شهرداری تهران ۵ هزار میلیارد تومان مدیون شده است آنهم بدون آنکه شورای شهر تهران چیزی در آن رابطه بداند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعطا عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور دویست و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۱ دی ماه برگزار شد، با اشاره به تفاهم نامه امضا شده در سازمان مردمی و مشارکت‌های شهر تهران اظهار کرد: این سازمان برای توسعه فعالیت‌های خود با شرکت قرارداد امضا کرده است، اما تفاهم نامه‌ها اکنون فسخ شده‌اند.

وی ادامه داد: الحاقیه یکی از این تفاهم نامه‌ها که بین سازمان سرمایه‌گذاری شهر تهران و شرکت خصوصی منعقد شده مورد توجه قرار گرفته که بر اساس آن مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان به صورت علی الحساب باید به شهرداری پرداخت شود و طی همین الحاقیه درصورتی که شهرداری با این شرکت به توافق نرسد این مبلغ مذکور به شرکت پرداخت کننده مسترد خواهد شد.

اعطا گفت: پیرو همین توافق‌نامه برای پرداخت مبلغ مذکور در ازای دریافت ضمانتنامه ذینفعی شرکت اعلام آمادگی شده است با این اوصاف شهرداری تهران با دریافت ۵ هزار میلیارد تومان مدیون شرکت پرداخت کننده خواهد بود و در ظرف مدت معینی متعهد به بازپرداخت آن است.


بیشتر بخوانید


وی بیان کرد: دریافت چنین مبلغی امر دریافت وام به حساب می‌آید و سوال این است چطور بدون تصویب شورا دریافت وام به مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است و چطور ممکن است در شهرداری تهران مدیری تصمیم بگیرد شهرداری را ۵ هزار میلیارد تومان مدیون کند بدون آنکه شورا متوجه شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:شهرداری تهران باید شورای شهر را در این رابطه آگاه سازد و بگوید که چرا چنین اقدامی انجام شده است و توضیح روشنی در ارتباط با این اقدام غیر قانونی ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار