قانونگذاران طرفدار ترامپ اقدام جدید توییتر برای مسدود کردن دائمی حساب رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، قانونگذارانِ متحد و طرفدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، اقدام اخیر شبکه اجتماعی توییتر را محکوم کردند.

توییتر حساب کابری دونالد ترامپ را به دلیل دعوت به خشونت در آمریکا، برای همیشه تعلیق کرده است. براین اساس دو توییت اخیر ترامپ مبنی بر عدم حضور در مراسم تحلیف بایدن و همچنین تاکید بر این موضوع که نمی‌توانند طرفدارانش را نادیده بگیرند، به عنوان پیام‌های تحریک کننده تشخیص داده شده است.

در همین راستا بیشتر قانونگذاران آمریکاییِ حامی ترامپ از همین شبکه اجتماعی استفاده کردند تا به این اقدام اعتراض کنند.

«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا، نوشت: «خاموش کردن صدا کار خطرناکیست. این ضدِ آمریکاست. این تکنیک جدیدی از سوی چپگرا‌ها نیست و آن‌ها سال‌ها تلاش کردند تا ما را ساکت کنند.»

«تد کروز» سناتور آمریکایی، نیز در این باره گفت: «سانسور و سواستفاده از قدرت کاری پوچ و بیهوده است.»

بسیاری از جمهوری‌خواهان کنگره این اقدام توییتر را محکوم کرده و سواستفاده از قدرت دانستند.

دونالد ترامپ پس از تعلیق همیشگی حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که سکوت نخواهد کرد و پلت فرم تازه‌ای خواهد ساخت.

ترامپ با داشتن بیش از ۹۰ میلیون دنبال‌کننده در شبکه توئیتر وابستگی شدیدی به توئیت کردن داشته و بسیاری از تصمیمات مهم دوران ریاست جمهوری خود را از این طریق به اطلاع عموم می‌رساند. حساب توئیتری ترامپ برای او حکم پایگاهی برای هدف قرار دادن مخالفان و ترویج ایده‌های مخصوص به خود داشت.

پیش از این فیسبوک و اینستاگرام نیز ترامپ را برای همیشه از کاربری خود منع کرده بودند.

کمپین پسا انتخاباتی ترامپ که به طور ویژه بر حول کلید واژه تقلب و دستکاری آرا می‌چرخید، چهارشنبه گذشته و همزمان با برگزاری نشست ویژه سنا برای تائید آرا الکترال انتخابات ۲۰۲۰ به اوج خود رسید. هواداران ترامپ به تحریک او رسوایی بی سابقه‌ای را در تاریخ دموکراسی این کشور رقم زده و ساختمان کنگره را مورد یورش قرار دادند و پرچم آمریکا را به زیر کشیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار