وزارت امورخارجه آمریکا از امضای قرارداد فروش جنگنده اف-۳۵ از سوی رئیس‌جمهور کنونی این کشور به امارات پیش از ترک کاخ سفید خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کلارک کوپر» دستیار امور نظامی و سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور، پیش از ترک کاخ سفید قرارداد فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات را امضا خواهد کرد.

کوپر در جمع خبرنگاران در این باره توضیح داد: «تا پیش از ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) ترامپ توافق فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات را امضا خواهد کرد.»

او سپس با بیان آنکه در این راستا بیش از یک توافق در زمان‌های مختلف به امضا خواهد رسید، افزود: «همه چیز در مسیر درست خود قرار دارد.»

قرارداد فروش جنگنده به امارات به ارزش ۲۳ میلیارد دلار شامل فروش «۵۰ جنگنده اف-۳۵ به ارزش ۱۰ میلیارد دلار، ۱۸ پهپاد به ارزش ۲ میلیارد، و تجهیزات هوابه‌هوا و هوابه‌زمین به ارزش ۱۰ میلیارد دلار» است.

ماه گذشته برخی رسانه‌های آمریکایی از عدم تصویب طرح دموکرات‌ها برای ممانعت از فروش تسلیحات پیشرفته به امارات عربی متحده از سوی مجلس سنای آمریکا که شامل جنگنده‌های «اف-۳۵» نیز می‌شود، خبر دادند.

در آن زمان طرح ممانعت از فروش پهپاد‌های تهاجمی مرگبار به امارات به رأی گذاشته شد که با مخالفت دو سناتور دموکرات به صف سایر مخالفان، این طرح با ۵۰ رأی منفی و ۴۶ رأی مثبت به تصویب نرسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار