مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: اختراعی با نام کمربندی اتصال مقره با فیتینگ کوتاه به کراس آرم با مقطع مربعی ثبت و به عنوان کالای جدید معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آرش نواب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: افزایش تنوع مقره در شبکه‌ها و افزایش هزینه‌های سرویس و نگهداری برای تغییر در نوع فیتینگ مقره از کوتاه به بلند در انواع کراس آرم مقطع مربعی باعث شد این یراق طراحی و ساخته شد.

او افزود: این یراق جدید با هدف استفاده از مقره‌های متداول شبکه‌های توزیع با فیتینگ کوتاه به کراس آرم با مقطع مربعی طراحی شده تا هزینه‌ها کاهش یابد.

همچنین دکترمحمد دهقانی سانیج، مخترع "یراق کمربندی اتصال مقره با فیتینگ کوتاه به کراس آرم با مقطع مربعی" در خصوص اختراعش گفت: با به کارگیری این یراق می‌توان سوراخ کاری کراس آرم چوبی و کامپوزیت را حذف کرد که ضمن افزایش دوام و کاهش هزینه تولید کراس آرم خواهد شد.

دهقانی اظهار داشت: این یراق هم برای مقره‌های عبوری و هم برای مقره کششی قابل استفاده بوده و در صورت نیاز به نصب برای مقره‌های بافیتینگ بلند هم یک واشر لبه دار طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارشناس نظارت بر طرح‌ها شهرستان یزد خاطرنشان کرد: ایجاد واشر لبه دار باعث کاهش تمرکز تنش در محل سوراخ کراس آرم و افزایش دوام آن می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.