رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز گفت: تکنسین‌های اورژانس البرز به ۱۳ ماموریت با تشخیص مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز گفت: تکنسین های اورژانس البرز در هفته گذشته به ۱۳ ماموریت با تشخیص مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن اعزام شدند که در مجموع ۳۱ مصدوم داشت.

 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز افزود: این هفته نیز با عنایت به بالا رفتن سطح آلاینده های هوا در استان البرز، با وارونگی و پایداری هوا مواجه هستیم.

بابایی گفت: کارشناسان فوريت های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات به بیماران و مصدومین گوناگون از جمله بیماران کرونایی، در این روزها به شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند نیز خدمت رسانی میکنند.

او افزود: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود از هر گونه تردد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز گفت: از ۱۳ تا ۱۹ دی ماه کارشناسان واحد دیسپچ و ارتباطات اورژانس البرز پاسخگوی ۹هزارو ۴۰۰ تماس تلفنی بودند و تکنسین های اورژانس البرز نیز به ۲هزارو۹۵۹ ماموریت اعزام شدند.

بابایی افزود: ۲۰۶ مورد از این ماموریت ها ترافیکی و ۲۷۵۳ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بود.

 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز گفت: در مجموع این ماموریت ها، ۲هزارو ۴۸۴ نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی البرز بهره بردند که از این بین، هزارو ۵۰۲ نفر در محل درمان شده و ۹۱۹ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

او افزود: تکنسین های اورژانس البرز به ۱۳ ماموریت با تشخیص مسمومیت با گاز co نیز اعزام شدند که در مجموع ۳۱ مصدوم داشت.

بابایی گفت: همچنین تعداد ماموریت با تشخیص اولیه کووید ۱۹ در هفته اخیر توسط سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا ۲۲۶ مورد بود که این آمار از ابتدای شیوع کرونا در استان تا امروز به ۲۲هزارو ۹۹۶ ماموریت رسیده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.