معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نخستین هفته بازگشایی مراکز هنری و سینمایی پس از یک دوره تعطیلی درازمدت، شهروندان مشهدی استقبال قابل توجهی از خود نشان دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هفته پیش با بهبود نسبی وضعیت شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد و تغییر آن از نارنجی به زرد، پردیس سینمایی هویزه و سینما آفریقای مشهد بازگشایی شدند و همچنین سالن‌های سینمایی اطلس و گلشن فعالیت خود را از سر گرفتند.
 
او افزود: همه سالن‌های سینمایی در سطح مشهد دستور العمل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده و تماشاگران با استفاده از ماسک بهداشتی صورت و به شکل یکی در میان در صندلی‌های جای می‌گیرند تا تماشای فیلم در فضایی کاملا بهداشتی و به دور از دغدغه باشد.
 
معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد:در این چارچوب شهروندان مشهدی دوستدار سینما استقبال قابل توجهی از اکران فیلم "دیدن این فیلم جرم است" داشتند.

محمدی بیان کرد: با وجود تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در دیگر شهرستان‌های استان به جز گناباد که همچنان در وضعیت نارنجی و فعالیت مراکز فرهنگی و هنری آن ممنوع است، سالن‌های سینمایی در سبزوار و نیشابور به دلیل ساخت و ساز و مشکلات فنی هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند.

او تصریح کرد: جنب و جوش آموزشگاه‌های هنری نیز در هفته پیش بسیار قابل توجه بود بطوری که همه آن‌ها کلاس‌های خود را به صورت "استاد - شاگردی" یا انفرادی با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی برپا کرده، اما کلاس‌های انفرادی را هنوز دایر نکرده‌اند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین نگارخانه‌های مشهد فعالیت خود را از سر گرفتند و پنج نگارخانه این شهر با رعایت دستور العمل های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت نمایشگاهی از آثار نقاشی و تجسمی برگزار کردند.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.