مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: با فراهم کردن شرایط لازم و بهره‌بر‌داری از طرح‌های اثر‌گذار استانی به منظور تحول و ایجاد بسترهای مناسب می توان اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  فریدون محمدی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: با توجه به ظرفیت‌ بالای استان به ویژه در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گرد‌شگری و صنایع‌دستی، می‌توان با فراهم کردن شرایط لازم و بهره‌بر‌داری از طرح‌های اثر‌گذار استانی و ملی به منظور تحول و ایجاد بسترهای مناسب اقدام کرد.

محمدی افزود:  با فراهم بودن زیرساخت‌های لازم با توجه به دارا بودن آثار تاریخی و طبیعی شاخصی همچون تپه ازبکی با قدمت ۹ هزار ساله، هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیازمند حمایت‌های روز‌افزون و همکاری هر چه بیشتر از طرف سازمان برنامه و بودجه استان هستیم.

همچنین در این جلسه، زهرا عربشاهی رئیس سازمان برنامه و بودجه البرز، با اشاره به تنوع آب‌و‌هوایی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و تراکم جمعیتی استان گفت: می‌توان از ظرفیت‌های ملی، علمی و دانشگاهی و حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، از مزایای اجرای طرح‌های مختلف در زمینه‌های گو‌نا‌گون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده کرد.

عربشاهی گفت: می توان در حوزه صنایع‌دستی با برگزاری دوره‌های آموزشی غیر‌حضوری، از راه دور و کوتاه‌مدت و بازار‌یابی محصولات تولیدی توسط هنرمندان فعال در این حوزه اهتمام ورزید.

او افزود: همچنین در حوزه گردشگری با تعامل با سایر نهاد‌های مربوطه می توان با ارائه و بررسی راه کارهای خلاقانه و ایده‌پردازی‌های نوین، با ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، زمینه لازم برای توسعه و ترویج حوزه گردشگری استفاده کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه البرز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح ملی و در صورت تایید و اختصاص ردیف بودجه مجزا‌ در طرح‌ متوازن ملی، می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را در مبحث طرح‌های ملی و استانی بررسی و برطرف کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.