یک مقام مسئول گفت: ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ۷ سیلاب بزرگ کشور و برای بازسازی تمامی راه‌های اصلی و فرعی پرداخت شده است.

فرهاد مهریاری سرپرست مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در سال گذشته ۷ سیلاب بزرگ در کشور رخ داد که بزرگترین آن در فروردین ماه سال گذشته بود، گفت: در فروردین ماه سال گذشته ۳۱ استان درگیر سیل شدند. به طور تقریبی سیل تمام کشور را در بر گرفت و خسارت‌های بسیار زیادی به بخش‌های مختلف کشور وارد شد.

او با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی بر اثر سیلاب دچار آسیب شد، ادامه داد: بعد از فرودین ماه ۶ سیلاب دیگر در کشور رخ داد که خسارت کمتری را در پی داشت و سیلاب دی ماه سال گذشته ۴ استان کشور را درگیر خود کرد که عبارت بود از هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان.

سرپرست مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در ۴ استان کشور که سیل رخ داد ۱۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و ابینه فنی و پل‌ها دچار خسارت شد، افزود: ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی بر اثر سیل دچار آسیب شد.

مهریاری بیان کرد: بر اثر ۷ سیلاب سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۲ دستگاه ابنیه فنی و پل دچار آسیب و خسارت شد و میزان خسارت وارد شده در این حادثه‌ها بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که با کمک‌هایی که شد و اعتباراتی که تخصیص داده شد بخش عمده‌ای از مسیرها اصلاح شد.

سرپرست مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: مسیر و یا راه روستایی مسدود شده نداریم و هم اکنون در حال تکمیل کناره‌ها و ابنیه فنی هستیم ولی هم اکنون سازه‌ها و ابنیه فنی به صورت کامل ساخته شده است.

مهریاری بیان کرد: هم اکنون مسیرهای مسدود شده نداریم و بخش عمده‌ای از مسیرهای روستایی هم بازگشایی شده و از ۱۲ هزار ابنیه فنی تنها ۱۴۰۰ ابنیه باقی مانده که این ابنیه‌ها هم از لحاظ سازه‌ای مشکلی ندارند و عمده ترین آنها مشکلات کوچکی دارند که بیشترین آن لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده است.

سرپرست مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: تمامی راه‌های اصلی در لرستان کاملا بازگشایی شده و تنها در خرم آباد و پل دختر برخی از محورهای آن در حال ساخت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار