معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: کمبود آب واحد‌های صنعتی منطقه بستان آباد با اجرای خط انتقال آب سد کلقان چای بستان آباد رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، فیض زاده معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: حجم آب ورودی رودخانه کلقان چای به سد کلقان چای۴۰ میلیون مترمکعب در سال است و آب ذخیره شده در پشت آن برای تامین آب شرب و نیاز‌های صنعتی و کشاورزی شهرستان بستان آباد استفاده خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مدیران کل و مسئولان شهرستان بستان آباد برای حل مسائل و مشکلات شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی این منطقه گفت: تخصیص اعتبار لازم برای انتقال آب این سد به واحد‌های صنعتی منطقه توسط نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

او گفت: با توجه به وجود واحد‌های صنعتی متعدد با جمعیت اشتغال بالا در منطقه و وجود چهار شهرک و ناحیه صنعتی در منطقه سعیدآباد و قزلجه میدان در این جلسه مقرر شد با ایجاد دسترسی مناسب امکان استفاده از آزاد راه پیامبر اعظم (ص) برای واحد‌های صنعتی فراهم شود.

فیض زاده  با اشاره به مصوبات این جلسه در خصوص رفع مشکل برق واحد‌های صنعتی گفت: در پی دستور استاندار آذربایجان شرقی مقرر شد شرکت برق منطقه‌ای استان با ایجاد پست فوق توزیع در اراضی توسعه شهرک صنعتی استاد عالی نسب در مرحله اول و در کوتاه مدت با افزایش ظرفیت پست شهرک صنعتی مذکور مشکل برق واحد‌های صنعتی را مرتفع کند.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.