مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: دوره‌های مهارت آموزی به منظور ارتقاء توانمندی شاغلین پتروشیمی‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار می‌شود.

توانمندی شاغلان پتروشیمی‌های بوشهر ارتقا می‌یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست با رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس بیان کرد: در بخش‌های مختلف اشتغال استان نیرو‌هایی فعالیت می‌کنند که نیاز است برای بازآموزی و توانمندسازی آن‌ها دوره‌های مهارت آموزی برگزار کنیم تا بیشترین کیفیت و بهره‌وری را در حوزه کاری‌شان داشته باشند.

او افزود: باتوجه به اینکه بیشترین میزان اشتغال استان را در بخش صنعت داریم باید زمینه‌های ارتقاء دانش و مهارت شاغلان در این صنایع با همکاری و تعامل صنعت با آموزش فنی و حرفه‌ای مهیا شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بر اهمیت مهارت آموزی در توانمندسازی نیروی انسانی جویای کار و ارتقای مهارت شاغلان در حوزه صنعت تاکید کرد و ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی ظرفیت‌های خوبی برای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در استان دارند و باید از این ظرفیت‌ها در جهت تجهیز و بروز رسانی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


 دراهکی، راه اندازی کارگاه‌های مهارتی جوار صنایع در پتروشیمی‌های مستقر در جنوب استان را خواستار شد و گفت: شرکت‌های پتروشیمی و گاز با صرف هزینه‌های مضاعف، کارآموزان خود را برای مهارت اندوزی اولیه و هنگام کار به مراکز آموزشی خارج از منطقه از جمله مرکز آموزش ره آوران فنون ماهشهر، محمودآباد در استان مازنداران ارسال می‌کنند که با راه‌اندازی چنین کارگاه‌های ارائه خدمات آموزشی به آن‌ها خیلی سریع‌تر و راحت‌تر انجام خواهد شد.

او به ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی مراکز آموزشی جنوب استان بوشهر اشاره کرد و افزود: توسعه هر صنعت منوط به توسعه منابع انسانی برای افزایش تولید، کاهش هزینه، صیانت از نیروی کار و رونق تولید است.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس و مدیر عامل شرکت پتروشیمی پارس هم ضمن حمایت از برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، گفت: برنامه ریزی آموزشی کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت هدفمند برای توانمندسازی نیرو‌های شاغل در صنعت پتروشیمی با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای انجام خواهد شد.

مسعود حسنی از تخصص یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بیان کرد: با جلب نظر پتروشیمی‌های مستقر در منطقه پارس این اعتبار در آینده نزدیک به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل پتروشیمی پارس تاکید کرد: آمادگی وجود دارد تا در قالب تفاهمنامه و قرارداد آموزشی  با گسترش و تعامل دوجانبه بتوان نقش موثری در تربیت نیروی انسانی در استان بوشهر ایفا کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.