مدیر کل زندان‌های گیلان در بازدیده سرزده از زندان آستارا گفت: یکی از برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان های استان برگزاری دوره های آموزشی برای زندانیان و خانواده های آنان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدی اصل مدیر کل زندان‌های گیلان ، در بازدید سرزده از زندان آستارا و بررسی از نقاط مختلف زندان بر چگونگی ایجاد ارتقای امنیت، برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و همچنین ایجاد برنامه‌های سودمند در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دوران تحمل حبس برای زندانیان  تاکید کرد.

او افزود: دیدگاه خانواده زندانی و مددجو بر این است که سرپرست خانواده با ورود به زندان در مکانی با دیوار‌های بلندی روبرو است که دیگر تمام درب‌ها برای آنان بسته شده، اما باید باور کنیم که در زندان‌ها بُعد اصلاحی و تربیتی به طور خاص اجرا می شود و یکی از این برنامه ها ، برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور خانواده های زندانیان در سراسر زندان‌های استان  در حال اجرا است.

مدیر کل زندان‌های گیلان با بیان اینکه اصلاح و تربیت مددجویان در دوران تحمل حبس تاثیر به سزایی در کاهش جرایم دارد، گفت: علاوه بر برنامه های اصلاحی و تربیتی، با حرفه آموزی مددجویان در زندان زمینه اشتغال این گروه هدف نیز در دستور کار قرار دارد.

محمدی اصل، در پایان تصریح کرد: مددکاران، مدیران اجرای احکام و دیگر کارکنان با به روز بودن و مسئولیت پذیری اطلاعات تخصصی می‌توانند با بهره گیری از ظرفیت های قضایی برای  استفاده از تاسیسات حقوقی  برای آزادی زندانیان استفاده کرده که این خود نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندانیان دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.