در نمایشگاه CES 2021 چه خواهد گذشت؟/ محصولاتی که تولیدکنندگان مطرح دنیا در CES معرفی می کنند

نمایشگاه CES امسال به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و شرکت‌ها محصولاتشان را در این نمایشگاه به صورت مجازی معرفی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  با وجود همه گیری ویروس کرونا، نمایشگاه الکترونیکی CES باید ادامه داشته باشد. این نمایشگاه به طور رسمی از ۱۱ ژانویه آغاز به کار کرده و تا ۱۴ ژانویه ادامه دارد که امسال بسیار متفاوت برگزار خواهد شد.

شرکت‌هایی که در CES حضور دارند، به جای پر کردن فضای نمایشگاه با غرفه‌های بزرگ و رنگارنگ، به سادگی آخرین محصولات خود را به صورت آنلاین با نمایشگاه‌های مجازی، رویداد‌های مطبوعاتی پخش مستقیم یا فقط در حد انتشار اخبار اعلام می‌کنند. در حقیقت، شرکت‌های زیادی این بار قبل از برگزاری CES اخبار مربوط به این نمایشگاه را اعلام کرده اند.


بیشتر بخوانید


در این گزارش با محصولاتی که امسال در نمایشگاه CES حضور دارند آشنا خواهید شد:

تلویزیون منعطف

حضور تلویزیون‌های منعطف

تلویزیون‌ها اغلب بزرگترین محصول در CES هستند، چه به صورت تصویری باشند و چه واقعی و جای تأسف دارد که امسال نمی‌توان آن‌ها را از نزدیک دید.

به نظر می‌رسد که استفاده از فناوری Mini-LED بزرگترین دستاورد امسال نمایشگاه CES در این بخش است که در جدیدترین مجموعه‌های 8K و 8K Neo QLED سامسونگ به علاوه تلویزیون‌های QNED ال جی استفاده می‌شود. این همان نوع فناوری است که سال گذشته در سری TCL 8 هم بود و اکنون در تلویزیون‌های سری ۶ نیز هست. مینی LED‌ها نوید بهبود عملکرد نور پس زمینه در LCD‌ها را می‌دهند که منجر به نمایش بهتر رنگ سیاه می‌شود. آن‌ها حتی می‌توانند از نظر کیفیت تصویر با OLED با هزینه بسیار کمتری رقابت کنند.

سامسونگ و سونی همچنین تلویزیون‌های جدید MicroLED را معرفی کردند که با سرعت ۸۰ اینچ و بالاتر ساخته شده اند. به عنوان مثال، سونی نشان داد که پانل‌های صفحه نمایش LED Crystal LED مدولار می‌توانند به عنوان مجموعه‌های پس زمینه مجازی برای نمایش‌های تلویزیونی مانند The Mandalorian استفاده شوند.

چه انتظاراتی از CES 2021  آنلاین وجود دارد؟

لپ تاپ، رایانه شخصی و لوازم جانبی

دسته بزرگ محصولات دیگر در CES امسال احتمالاً رایانه‌های شخصی، به ویژه لپ تاپ‌ها هستند. تمام شرکت کنندگان مانند Dell، Lenovo، HP، ASUS و Acer قرار است دستگاه‌های جدید خود را در لیست ۲۰۲۱ معرفی کنند. به عنوان مثال، Dell Latitude 9420 و 9520 جدید خود را معرفی کرده است که ادعا می‌کند اولین شاتر وب کم اتوماتیک این صنعت است و همچنین به روزرسانی پردازنده‌های Core vPro نسل 11th اینتل است.

ال جی پنج لپ تاپ گرام نازک و سبک جدید را معرفی کرده که همگی دارای گواهینامه Intel Evo هستند. لنوو نیز در CES امسال دو لپ تاپ پیشرفته جدید با دو IdeaPad 5 Pro جدید قابل تنظیم با پردازنده‌های Intel یا AMD معرفی خواهد کرد.

امسال نیز بخش 5G احتمالاً با معرفی لپ تاپ‌هایی ادامه خواهد داشت. به عنوان مثال، Lenovo قبلاً IdeaPad 5G را معرفی کرده که از چیپست Snapdragon 8cx Qualcomm استفاده می‌کند و ویندوز را بر روی ARM اجرا می‌کند، در صورت وجود به شبکه‌های 5G متصل می‌شود و درصورت عدم امکان به 4G LTE وصل می‌شود.

چه انتظاراتی از CES 2021  آنلاین وجود دارد؟

خانه هوشمند

در یک تفاوت فاحش نسبت به رویداد‌های قبلی CES، به نظر می‌رسد قسمت خانه هوشمند بسیار ساکت‌تر و خلوت‌تر است. دلیل اصلی این موضوع به این واقعیت بر می‌گردد که امسال گوگل و آمازون حضوری رسمی در نمایشگاه ندارند. البته، انتظار می‌رود که Assistant و Alexa در همه چیز از تلویزیون گرفته تا بلندگو ادغام شده باشند، بنابراین گوگل و آمازون همچنان حضور خواهند داشت، حتی اگر از چیزی به صورت رسمی رونمایی نکنند.

احتمال دارد که درباره به روزرسانی‌های جدید محصولات هوشمند در آشپزخانه‌ها و حمام‌های شنیده باشید؛ این موضوع شاید به یک شیر آب جدید از شرکت‌هایی مانند کوهلر یا مون مربوط شود و شاید برخی از اعلانات در مورد سایر ابزار‌های خانگی مانند دوربین‌های امنیتی و چراغ‌های هوشمند نیز شامل این بخش می‌شود. به عنوان مثال، ال جی قبلاً از جاروبرقی رباتی رونمایی کرده که می‌تواند سطل غبار خود را به طور خودکار در یک کیسه جداگانه خالی کند.

چه انتظاراتی از CES 2021  آنلاین وجود دارد؟

ربات‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین

نمایشگاه CES هرگز مهیج‌ترین رویداد برای پهپادها نبوده است. DJI، یکی از بزرگترین برند‌های تولید هواپیما‌های بدون سرنشین، تقریباً هرگز محصولات جدیدی را در این نمایشگاه ارائه نمی‌کند. با این حال، مارک‌های کمتر شناخته شده از آسیا اغلب در CES حضور دارند و ممکن است در رویداد مجازی امسال دوباره محصولاتشان را ارائه دهند. همچنین انتظار می‌رود که هواپیما‌های بدون سرنشین معمول، و آن‌هایی که دارای کاربرد‌های صنعتی یا غیر عکاسی هستند نیز معرفی بشوند.

در دسته ربات‌ها، ممکن است چندین محصول جدید از طیف گسترده‌ای از صنایع مانند خدمات غذایی یا ربات‌های تحویل مانند Amazon’s Scout باشد. Big Ag همچنین یک سرمایه گذار برجسته در زمینه رباتیک است و اگر John Deere تجهیزات خودکار را در آنجا به نمایش بگذارد، جای تعجب نیست. همچنین به احتمال زیاد همانطور که در سال‌های گذشته مرسوم بوده، به اصطلاح ربات‌های همراه برای کودکان یا افراد مسن نیز در نمایشگاه وجود دارند.

چه انتظاراتی از CES 2021  آنلاین وجود دارد؟

حمل و نقل

فناوری حمل و نقل در CES در سال‌های اخیر رونق گرفته است، اما ممکن است که امسال بسیار کمتر باشد، زیرا اکثر خودروسازان برنامه‌ای برای حضور در CES 2021 نداشته اند.

با این وجود، انتظار می‌رود برخی از اخبار حمل و نقل، به ویژه در بخش خودرو‌های الکتریکی و خودرو‌های مفهومی عجیب و غریب در این نمایشگاه حضور یابند؛ به عنوان مثال مرسدس پیش از این خودرویی را معرفی کرده که دارای یک غول ۵۶ اینچی MBUX هایپر اسکرین است که کل کابین EQS لوکس EV را پوشانده است. به نظر می‌رسد نمایشگر‌های بزرگ امسال یکی از موضوعات مورد علاقه تولیدکنندگان اتومبیل‌ها باشد، چرا که حتی کادیلاک نیز به نمایشگر ۳۳ اینچی مجهز شده است.

علاوه بر این، حتی اگر هیچ خودروی جدیدی ارائه نشود، احتمالاً در مورد فناوری درون اتومبیل مانند سیستم‌های سرگرمی، نمایشگر‌های جلو و ویژگی‌های اتصال خودرو اطلاعات بیشتری داده خواهد شد.

نمایشگاهی آرام‌تر و ساکت‌تر

شاید بارزترین ویژگی CES هفته آینده این باشد که احتمالاً بسیار آرام‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود. از این گذشته، COVID-19 نه تنها زندگی انسان بلکه چرخه تولید محصولات گجت را نیز مختل کرده است. اطمینان می‌رود که چند دستگاه عجیب و غریب در این نمایشگاه عرضه شود و احتمالاً دستگاه‌هایی وجود خواهد داشت که به طور خاص در واکنش به همه گیری جهانی ویروس کرونا (شاید پوشیدنی برای ردیابی سلامت یا ماسک صورت هوشمند) طراحی شده باشند. سامسونگ رویداد Unpacked سالانه خود را در آخرین روز CES برگزار می‌کند، جایی که کاربران انتظار دارند در مورد Galaxy S21 اطلاعات بیشتری کسب کنند. به خوبی می‌توان گفت که CES فقط اقدامی موفقیت آمیز برای سامسونگ است.


بیشتر بخوانید


گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار