خودرو ارزان می شود اما به یک ‌شرط!

شورای رقابت فرمول قیمت گذاری خودرو را تغییر داد و بر این اساس قرار است از این به بعد در فرمول جدید، قیمت بازار در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای رقابت فرمول قیمت گذاری خودرو را تغییر داد و بر این اساس قرار است از این به بعد در فرمول جدید، قیمت بازار در نظر گرفته شود و اگر خودروسازان افزایش تولید ۵۰ درصدی داشته باشند، قیمت خودرو درب کارخانه تغییر خواهد کرد و با این افزایش تولید، افزایش قیمت هم خواهیم داشت،  اما این بین موافق و مخالفایی هم وجود دارد. 

به گفته کارشناسان صنعت خودرو، یکی از معضلات اقتصاد ایران، قیمت‌گذاری دستوری است که هم باعث افزایش رانت و فساد، هم باعث از بین رفتن بخش تولید می شود. صنعت خودرو، یکی از بخش‌هایی است که انحصار و قیمت‌گذاری نه تنها این صنعت را به ورطه ورشکستگی کشانده بلکه کیفیت را به پایین‌ترین حد تنزل داده ‌است.

شورای رقابت در گذشته در فرمولی که داشت، نرخ تورم بخشی را در نظر می گرفت و بر اساس فرمول، سقف قیمتی خودرو‌های پرتیراژ خودروسازان داخلی را اعلام می‌کرد و  اکنون با تغییر فرمول، واکنش‌های تندی هم از سوی مصرف کنندگان و هم از سوی خودروسازان را داشته است. اما راه حل واقعی چیست؟ این پرسش را با احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران مطرح کردیم تا نگاه بخش تولید را نسبت به این موضوع بدانیم.

گزارش - قیمت گذاری خودرو الاکلنگی شد/ اثرات بلند مدت فرمول شورای رقابت بر بازار خودرو

تاثیرات فرمول شورای رقابت بر بازار خودرو

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیرات فرمول شورای رقابت بر بازار خودرو، گفت: هر تغییری که در واقع شورای رقابت دارد و باعث شود قیمت جدید کارخانه با بازار تفاوت داشته باشد، به نتیجه نمی‌رسد، یعنی اکنون باید راهی را رویم که خودرو از ۲ نرخی خارج شود و به تک نرخی برسد.  

او بیان کرد: بار‌ها به مجلس و اعضای شورای رقابت گفته ایم که باید قیمت خودرو درب کارخانه و بازار یکی شود و اینگونه رانت و فساد از بین خواهد رفت. اینگونه قرعه کشی هم از بین خواهد رفت، یعنی باید بگذاریم خودرو در حاشیه بازار به فروش رود. بحث اقتصادی می‌گوید قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند کسی هم منکر این موضوع نیست.  

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: ما خودروسازان برای اینکه خودرو گران نشود، تلاش به افزایش تولید داشته ایم و اکنون در ۸ ماه اول سال، ۲۸ درصد افزایش تولید سواری داشتیم، یعنی عرضه را کم نکردیم و باعث افزایش قیمت نشده ایم. برای اینکه تقاضا کم شود باید اجازه دهیم خودرو در حاشیه بازار به فروش رود.  

نعمت بخش با اشاره به وجود رانت و فساد در قرعه کشی خودرو، ادامه داد: از هر هزار نفر ثبت نامی، ۳ نفر در قرعه کشی‌ها برنده می‌شوند، یعنی ۹۹۷ نفر نمی‌توانند  در این قرعه کشی‌ها برنده شوند. در بازار بالغ بر  ۲ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول سرگردان وجود دارد و این باعث می‌شود با شروع ثبت نام افراد هجوم به ثبت نام آورند و بتوانند از این رانت استفاده کنند.  

گزارش - قیمت گذاری خودرو الاکلنگی شد/ اثرات بلند مدت فرمول شورای رقابت بر بازار خودرو


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: یک شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران داریم که خدمات پس از فروش شرکت‌ها را رصد می‌کنند و بر اساس آماری که داده است،   متوجه می‌شویم ۸۰ درصد برندگان خودرو در قرعه کشی پس از تحویل خودرو، آن را فروخته اند چرا که فروش آن در حاشیه بازار سود خوبی دارد.  

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: اگر پیشنهادی که شورای رقابت داده نزدیک به قیمت بازار باشد و این رانت از بین رود، باعث سر و سامان دادن به بازار می‌شود و اگر به نتیجه نرسد و قیمت طوری باشد که همچنان با بازار اختلاف داشته باشد، به نتیجه نخواهد رسید.  

نقش پررنگ قیمت بازار ، در قیمت گذاری دستوری

ابوالفضل خلخالی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیرات فرمول شورای رقابت بر بازار خودرو، گفت:  باید در قیمت گذاری خودرو حتما بازار نقش داشته باشد. حالت ایده آل این است که قیمت گذاری در نقطه تعادل عرضه و تقاضا، در بازار تعیین شود. 

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: ما در کشورمان چون شرایط انحصاری داریم، مجبوریم از یک مکانیزم شورای رقابت استفاده کنیم. وقتی مجبوریم از این مکانیزم استفاده کنیم حتما مهم است که در فرمول ها وضعیت بازار را در نظر گیریم تا قیمت ها واقعی شود و شاهد مشکلات و زیان های انباشته در خودروسازان نباشیم. 

خلخالی بیان کرد: این موضوع ممکن است برای مدتی بر بازار خودرو تاثیر بگذارد و قیمت ها دچار نوسان شود اما مقطعی خواهد بود و به مرور هر چقدر به قیمت بازار نزدیک شویم و میزان تیراژ را افزایش دهیم این موضوع به مرور حل می شود. 

گزارش - قیمت گذاری خودرو الاکلنگی شد/ اثرات بلند مدت فرمول شورای رقابت بر بازار خودرو

التهابات کوتاه مدت بازار پس از فرمول شورای رقابت

نعمت الله کاشانی نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: بازار خودرو بعد از صحبت‌های رئیس شورای رقابت در خصوص تغییر فرمول قیمت گذاری، دچار التهابات زیادی شد و مقداری شاهد افزایش قیمت در این بازار بودیم.

او بیان کرد: زمانی که شورای رقابت برای اطلاع رسانی تغییر فرمول قیمت گذاری جلسه برگزار کرد، هیجانات زیادی در بازار ایجاد شد و برخی تصور می‌کردند که منظور رئیس شورای رقابت آزاد شدن قیمت خودرو است که، اما پس از آن حرف‌های خود را تصحیح و اعلام کردند قرار نیست قیمت خودرو آزاد شود، بلکه قرار است قیمت خودرو واقعی شود.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تشریح کرد: اگر قیمت خودرو در کارخانه اتوماتیک وار، به قیمت بازار نزدیک شود، شاهد به تعادل رسیدن قیمت‌ها در این بازار پر التهاب خواهیم بود. اکنون قیمت‌ها فروکش کرد و به یک ثبات نسبی رسیده است.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان  گفت: بر اساس صحبت‌های رئیس شورای رقابت می‌توان گفت که دو اتفاق مهم افتاده است؛ یکی بحث حذف تورم بخشی و تمرکز بر بازار است، زیرا این موضوع همیشه محل اختلاف بود و دیگری نیز بحث افزایش تیراژ تولید است، زیرا این موضوع مشوقی برای خودروساز محسوب می‌شود.

بیگلو ادامه داد: شورای رقابت در فرمول خود گفته است که هر چه تیراژ بالاتر برود به خودروساز مجوز افزایش قیمت می‌دهیم، اما از آن طرف با توجه به اینکه یکی از ملاک‌های قیمت گذاری تمرکز بر بازار است و چون طبق اصل اقتصاد هر چه عرضه بیشتر شود قیمت بازار کاهش می‌یابد لذا قیمت گذاری خودرو حالت الاکلنگی پیدا می‌کند؛ تیراژ بالا می‌رود قیمت افزایش می یابد، اما همان تیراژ که بالا می‌رود باعث می‌شود حاشیه بازار قیمت را پایین می‌آورد و چون قیمت پایین‌تر می‌آید فرمول هم قیمت را پایین‌تر محاسبه می‌کند. در واقع حالت بالانس ایجاد شده است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: با توجه به اینکه شورای رقابت به صورت جزئی مصوبه خود را تشریح نکرده و سران قوا هم هنوز در مورد طرح وزارت صمت تصمیمی نگرفته، باید منتظر بمانیم ببینیم طی روز‌های آتی چه اتفاقی می‌افتد.

گزارش - قیمت گذاری خودرو الاکلنگی شد/ اثرات بلند مدت فرمول شورای رقابت بر بازار خودرو

بیگلو در مورد انحصاری بودن بازار، گفت: از نظر شورای رقابت انحصاری است، زیرا ۵۰ درصد بازار در اختیار یک یا دو خودروساز است، اما از نظر ما انحصاری نیست، زیرا غیر از این دو خودروساز، خودروسازان دیگری هم داریم، اما اینکه چرا این خودروسازان نمی‌توانند به درستی فعالیت کنند باید به رگولاتوری دولت نگاه کنیم.

 به نظر می‌رسد خود دولت هم موافق این انحصار است، زیرا به راحتی می‌تواند با کمک به آن خودروسازان بخش خصوصی، آن‌ها را فعال کند و بازار را از انحصار خارج کند، اما دولت نوعی قانون گذاری می‌کند که فقط به بخش خصوصی ضرر می‌زند. دولت نه در تعرفه‌ها فرمولی را گذاشته که خودروسازان خصوصی از این طریق بتوانند کار کنند و نه در بخش حمایت از زنجیره تامین این شرکت‌ها کاری کرده است. خودروسازانی که داریم را باید مورد حمایت قرار دهیم تا همین شرکت‌ها فعال شوند و بازار را انحصار خارج کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۸
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۷ دی ۱۳۹۹
ای کاش شورای رقابت به کل حذف شود بلکه مردم یه نفس راحت بکشند وای از این قیمت گذاریهای ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بابا اینقدر که اینها فرمول ساختن انیشتن نساخته
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۰:۳۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دولتهای قبل وقتی در محصولاتی مانند برنج،چای،گوشت،مرغ و فولاد و خیلی از اقلام دیگر دچار کمبود و افزایش قیمت میشد با واردات اقدام به کنترل قیمت ها و بازار می کردنند. چرا در خودرو این سیاست رو پیاده نمی کند؟؟؟. جز این نمی تونه باشه که خود دولت در رانت خودرو نقش اصلی رو بازی می کنه !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
لطفا اعضای شورای رقابت هیچ حرفی نزنند چون کاری برای حل مشکل مصرف کننده نمی کنند فقط گند میزنن به بازار ، آقایان شورای رقابت خواهشا حرف و برنامه ندید هیچ خیری از شما به نفع مصرف کننده بدبخت نمی رسه .
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۳:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
خداوند تو قران می فرمایید من به انسان قدرت انتخاب و اختیار داده ام.
ت. این مملکت ولی به اسم حمایت از تولید داخل قدرت اختیار و انتخاب رو ازمون گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بشین تا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
هم دولت و هم خودروساز ها دارند به مردم ظلم می کنند!!
خودرو سازان به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالا ناشی از انحصار در بازار خودرو، و دولت در جلوگیر از واردات خودروی خارجی!!!
مگر نه اختیار با مردم هست اگر مردم خودروی داخلی با کیفیت فعلی را نخواهند چه کار باید بکنند؟به چه کسی باید بگویند؟
والله ظلمی که در این زمینه به مردم میشه خارجی ها نمی کنند!!!
خودرو سازان داخلی شده غده سرطانی!
مردم با همین پولی که برای ماشین داخلی پرداخت می کنند می توانند ماشین خارجی با کیفیت خوب و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و بهتر خریداری کنند و از داشتن و استفاده کردن از آن راحت باشند! و نگران هزینه تمعیر و نگهداری گزاف با قطعات بی کیفیت نباشند.

و در حق ملت با سوء استفاده از شرایط اقتصادی و روابط خارجی ظلم به نام جمهوری اسلامی ظلم می شود.
این غده سرطانی خودرو سازان داخلی باید درمان شوند
واقعأ اگر به ضرر ملت و کشورند و هزینه های اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی، نا جوانمردانه و ظالمانه تحمیل می کنند
باید با تیغ و شمشیر عدالت جراحی و درمان شوند.
نمی شود بنام اسلام حکومت کرد و ظلم بین ،فراگیر را دید و سکوت کرد!!!
اگر مصلحت اندیشی است ،مصلحت رفع ظلم و ارکان آن، از امت مسلمان بالاترین مصلحت است!!!!
اینکه حاکم اسلامی در مسند حاکمیت اسلامی بنشیند و ظلم به مسلمان روا شود، حق نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
راه حل فقط برداشتن تعرفه واردات و ورود خودروهای وارداتی با قیمت واقعی و ایجاد بازار رقابتی جهت گرفتن انحصار از دو خودروساز بی کفایت داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چرا نمیتونم به نظرها پاسخ بدم یا مثبت, منفی بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
الان ایران جزو ارزانترین نیروی کار در جهان است یک کارگر در چین پنج برابر یک کارگر در ایران حقوق میگیرد عوض وارد کردن خودرو ازخارج و پولدار شدن مقامات از کشور های مثل چین بخواهید در ایران کارخانه تولید خودرو بسازند که هم جوانان بیکار شاغل شوندکه اینکار هم برای خارجی ها سود آور است وهم برای ایران وهم مواد اولیه ساخت خودرو در ایران موجود است و هم رقابتی شدن ساخت خودرو با دزدان خودر سازی در ایران که به فکر پیشرفت و رقابت بر سر کیفیت وقیمت خودرو باشند که به نفع مردم است نه به فکر خالی کردن جیب مردم ولی کو گوش شنوا نون در واردات است آنهم برای مقامات و خانواده هایشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
خیابونا پر از خودرو شده راه نیست بری گرون کنیدش کسی نتونه بخره
Iran (Islamic Republic of)
naser
۱۲:۵۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
داشتم نظرات رو میخوندم و میخندیدم به جامعه و خودمون-وقتی خودمون اتحاد و مردانگی نداریم -چرا گله میکنید وبعضیها نوشتند مارو چی فرض کرده ایران خودرو-من جواب میدم عزیزان -ما روخرفرض نکردن -بلکه خردیدن وخرهستیم-همینکه فقط ازما سواری میگیرن خداروشکر-کار دیگه ای ندارند - وقتی پراید شد 100 میلیون -کجا بودیم که تحریم کنیم ایران خودرو وسایپا رو وقتی خریدیم خود ایران خودرو شیرشد وتا 150 میلیون قیمت رو بالابرد -بازم خریدیم -دلار شد17تومان صف بستن خلایق برای خرید شد25 تومان صف بیشترشد -شد 30 تومان وبیشتر- پس کسی رو ملامت نکنیم -یک جوغیرت میخواد بخداقسم 3ماه کسی دلارنخره-ماشین نخره- مسئولین به شکرخوردن میفتند-اما دیگه غیرتی نیست -بیخیال ازدست خودمون
Netherlands
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۷ دی ۱۳۹۹
یعنی حرف دل زدی..دمت گرم با شعور
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تنها راه کاهش قیمت وافزایش کیفیت محاکمه باد همین نعمت .... وگروهش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
لطفا درباره قیمت موتور سیکلت هم بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
گراوند
۱۲:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
هرکس چاهی کند بهر کسی،اول خودش بعد کسی.دود این گرانفروشی و بی عدالتی به چشم خودشان خواهد رفت ،فقط صبر کنید تا ببینید .وقتی مردم قدرت خرید نداشتند و مردم نخریدن،شرکت آن موقع بر شکست خواهد شد
مجبور می شوند تمام قسط بدن.کی داره دویست تومان بده یک خودرو بی کیفیت از رده خارج بگیره.یعنی باید دویست ماه پس انداز کنی ۲۰۰ ماه تورم صفر باشد که این غیر ممکنه. نتیجه ،خودرو خودتان برای خودتان دولت تدبیر.مردم عزیز صبر کنید ان الله مع الصابرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
قیمت خودرو اگه بیاد پایین وضع ترافیک از اینم بدتر میشه. الان هر جا میری پر شده ماشین وای به حال روزی که ارزونم بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام.تنها راه کاهش قیمت کارخانه خودرو،محاکمه تمام دلالان، خائن به نظام است.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۳۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
شورای رقابت ورییس جمهور و خیلی ها دیگه همش به فکر خودشون هستن کی به فکر مردم هست؟ ؟مردم خودرو حلبی کنسرو ماهی و لوبیا نخرید؟؟؟قیمت رو الکی گران کردن چه خبره؟
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۲:۳۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
از بی مسئولیتی مسئولان چیزی که تو ایران ارزون هست فقط جون آدما هست وبس،
Iran (Islamic Republic of)
حمیدی
۱۲:۳۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام.باید علت اصلی گرانی ده برابری قیمت کارخانه که همان مغز پوسیده برهی مدیرانه و گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بابا در شان جمهوری اسلامی این ماشین های بی کیفیت نیست .اصلا کاری به قیمت هم نداریم.شما به کشورهای دیگه نگاه کنید .این ماشینها ظاهر شهرهای ما رو هم خراب کرده.از آلودگی و ظاهر ماشینها و عدم پیشرفت در قطعات .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام.سریعترین راه کاهش قیمت ده برابری قیمت کارخانه،محاکمه و مصادره اموال مسئولین دلال چون اقای ... است،باید تمامی کانالهای رانتی که توسط برخی مافیاها و نفوذ در دولت و مجلس و رشوه دهی شده است شناسایی و تمام افراد محاکمه شوند،
Iran (Islamic Republic of)
من ماشین ندارم
۱۲:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
خودروسازی اگه از چهل سال پیش دست قرارگاه خاتم بود تا الان یکی از بزرگترین برندهای جهان بودیم.
بشکنید انحصار #خودرو و . عرضه تولید ندارید خداوکیلی، امیدوارم بچه حزب اللهی ها بیان توی میدون و صنعت خودرو رو متحول کنن.خسته شدیم از ماشین های بی کیفیت و درجه چندمی اروپا و چین.
در ضمن، خونواده ما ماشین نداره و تا شرایط همینجوره عمرا ماشین بگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن مغان گرمی
۱۲:۱۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام.تنها راه کاهش ده برابری قیمت کارخانه ای خودرو و به تبع ان بازار،محاکمه و مصادره اموال تمام دلالان و مسئولین صنعت خودرو، هست که باید حداقل حبس ابد بشوند چون به مردم خسارت سنگین مالی و جانی جبران ناپذیر با خودروهای با تکنولوژی سه دهه پیش و گرانفروشی وارد کردند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بیکارن مگه ماشین با کیفیت بسازن وقتی هر چقدر بی کیفیتر میسازن وگرونتر میدن مردم بیشتر میخرن چرا خوبشو بسازن...بساز بنداز
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۰۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام خدمت مسئولین پس حقوق مصرف کننده چی میشه الان که داره دلار ارزان میشه میترسید قیمت روبیارید پایین باز اینجوری سر مردم کلاه بره بابا یکی به فکر مصرف کننده هم باشه تکلیف اون بنده خدایی که پیش فروش کرده چیه ما هم فرزند این ملت هستیم خواسته زیادیه میخواهیم یه ماشین داشته باشیم شماروبه قران این رو مصرف کننده فشار نیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
شورای رقابت!!!!!خدایااااا خودت بیا مملکت پر شده از زالو هایی که خون مردم رو میمکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
شاید تنها راه جلوگیری از افزایش قیمت
1- جلوگیری از درج اگهی های خودرو در دیوار و سایت های دیگر باشد
2- اگر هم درج شد نزارن قیمت خودرو از قیمت های مصوب بالاتر در دیوار قیمت گذاری مثلا برای نمونه اگه پژو پارس قیمت مصوب 200 تومان است هرکس بالاتر از ان قیمت گذاشت اتومات اگهی ش حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
خودتی
۱۱:۵۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اگر عرضه دارید قیمت بازار را به قیمت کارخانه نزدیک کنید، افزایش قیمت کارخانه را بچه پنج ساله هم یاد داره آقا جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
آقا حی میگن خودروسازضررمی کند

لیست قیمت بروز شده را پخش کنید

در ثانی تولیددرخارج یک خودروچقدراست

من از خودروسازان خواهش می کنم تحقیق و توسعه نکنید
بعد یک تومان را ده تومان جانزنیدو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
ما باید بپذیریم اداره اقتصاد ایران با جهان متفاوته.در مورد خودرو حجم عرضه وتقاضا وغیره میتونه تاثیر گذار باشه ولی اصل مطلبو اگه بخوام مفید ومختصر شرح بدم خودر دقیقا از زمانی گرون شد که نرخ دلار رفت بالا. خودروساز هم دید اینطوره حاشیه سودش بخواد حفظ بشه باید عرضه رو کم کنه تا قیمتا تو حاشیه بازار برن بالا تا خودشم بتونه به این بهونه گرون کنه..پس انتظار پایین امدن قیمتارو نباید داشت تا زمانی که نرخ دلار پایین نیاد....این قضیه هم مربوط به توان دولته که با مدیریت سیاسی اقتصادیش بتونه کاری بکنه که البته واس دولت هم نمیصرفه دلار بیاد پایین...پس نتیجه میگیریم اگه شرایط سیاسی اقتصادی در مورد کشور تغییر اساسی نکنه انتظار ارزونی وکاهش تورم بعید به نظر میاد.....در هر صورت امیدواریم به روزای بهتر
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۱۱:۳۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تنفس مصنوعی به یه مرده اونو زنده نمیکنه.
شورای رقابت، جناب اقااااای شیوا، بسه دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چرا بقیه خودروسازها نمیتونن رانت ایجاد کنن چون فقط دوخودروساز دولتی داریم ایران خودرو و سایپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تو بازار خودرو، مصرف‌کننده‌ی واقعی خودرو نمی‌خره، خرید فروش بین دلال‌ها انجام میشه. یعنی دلال اول به دلال دوم می‌فروشه، دوم به سوم و همین طور الی آخر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
هردم از این باغ بری میرسد..
تا زمانیکه این.دله و دکان شواری رقابت.ستاد تنظیم جمع نشود.و این مدیران هستند.و‌ نیز ارز تک نرخی نشود.و عدم ورود خودرو.
انحصاری کردن.
بهانه ای در دست وزارت صمت با ان مدیران ناکارآمدش..و مافیای ان است
.هیچ وقت قیمت تمام شده و واقعی خودرو ها مشخص نمیشود.و بخاطر ناکارآمدی مسئولین در برنامه ریزی غلط. هر سیاستی و برنامه اجرا شود.مثل همیشه به بن بست خورده وشکست میخورد.و هر روز گران و گرانتر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۱:۱۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
والا بنز با این همه کیفیتش شرط نمیذاره
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۱:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
فقط شرطش واردات خودرو اونم خوردوی دست دوم هست ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۱:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اینا همش حرفه ، اگه راست میگن واردات خودرو رو آزاد کنن خصوصا خودروی دست دوم خواهیم دید قیمتها واقعی میشه اونوقت هیچ نیازی به نظر شورای رقابت و بقیه دستندر کاران محترم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
ربطی به بالا بردن تیراژ ندآره این دو قوطی ساز حقوق هیئت مدیره هاشونا که خیلی بالاست و افزایش حقوق کارگراشونا از جیب ملت برمیدارن چون قابلیت به روز کردن دستگاه ها و افزایش بهره وری را ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
من که نفهمیدم چی شد
ولی اینو میدونم که هیچ وقت خودرو ارزان نخواهد شد.
مگر اینکه خودرو خارجی ارزان و با کیفیت وارد کنیم و این انحصار و دیکتاتوری خودرو سازان رو بشکنیم.
البته یه چیز دیگه ای هم هست که این همه کارگر خودرو سازی ها بیکار میشن و اونا که تصمیم میگیرن بازهم خم به ابروشون نمیاد.
بازی بازی پیچیده ای ولی میشه با یه خورده سختی جمعو جورش کرد.اینه که دلشون نمیخاد مشکل هم همینه
اگه خوردو هم مردم نخرند باز به کارگر فشار میاد.
همه بر میگرده به اقتصاد زیبای که داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
خبرنگاران جوان اطلاع رسانی کنید که خودرو با پایین امدن ارز خودبه خود ارزان می شود ارز را ثابت نگه دارید سلطان سکه ای هم وجود نخواهد داشت که شما ان را اعدام کنید چرا مردم این همه وسوسه ای خرید دارند به خاطر این که صبح که خواب بیدار می شوند ارز از از 11 هزار تومان رسیده 25 هزار تومان خوب معلوم که چیز ها هر روز سر به فلک می کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اول آقای نعمت بخش کی باشن که برا خودرو قیمت و برنامه میدن؟؟؟؟؟ بعدش خودرو ساز بره خودروشو بسازه و به خودرو ساز ربطی نداره قیمت آزاد چنده و خودرو یه قیمت تموم شده داره و یه سود منطقی که مثلا پراید میشه 45 میلیون. ولی اگه سیاستشون فقط گران‌فروشی باشه هر روز یه فرمول جدید کشف کنند الانم که میبینن بازار هر روز افت قیمت داره تکاپو افتادن نذارن قیمتا بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تتراژ را بالا ببرید تا خودرو بی‌کیفیت به مردم بدهید نمیتوان خودروهایی باکیفیت خارجی وارد کرد تا خودرو سازان مجبور شوند خودرو خوب بسازند انحصار تاکی
Iran (Islamic Republic of)
علی شریفی
۱۰:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
من نمیدونم این خودروسازها مردم رو چی فرض کردن.ما کور بودیم وقتی خودرو دو سه دفعه داشت ارزون میشد کارخانه گرونش کرد که پایین نیاد قیمت.لازار آزاد هم که دست خود سایپا و ایرانخودرو هیت.رئیس قوه قضاییه به نظر بنده اگه متونه جلوی مشکل خودرو رو بگیره واقعا ضربه ی بزرگی به نیاز های اولیه مردم داره میخوره.دویست میلیون پول واسه یه خودرو پول کمیه اون هم خودرو هایی که واسه کشورهای دیگه اصلا ماشین له حساب نمیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
در باره مردم چی فکر کردید, شما همچیتون بر عکس دنیاست,به این کار میگن دزدی محترمانه و بی انتها و قانونی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تنها یه راه حل داره مادامی که خودروسازها و شورای حمایت و رقابت و دلال ها و رانت خورها افتادن به جون مردم ، خیلی شفاف خودرو وارد بشه ، دولت هم لطف کنه دست از سر تعرفه و حقوق گمرکی و کسب درآمد از خودرو برداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
فقط باید نخرید تا قیمتها واقعی شود.قیمت واقعی در تمام دنیا متوسط حقوق 6ماه یک کارگر یا کارمند متوان یک خودرو نسبتن خوب خرید هرموقعی توی ایران با 6ماه حقوق یک کارگر یا کارمند توانستی یک خودرو خوب خرید قیمت واقعی است.البته یک خودرو خوب نه این فرعون ها مرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
وقتی بالای 90 درصد از مردم یارانه بگیر در کشور داریم چند درصد بقیه چنتا خودرو میخوان داشته باشن یا خرید وفروش کنن ! فیمتها دلالی نه تقاضای واقعی ! راست میگید بیایید دریای خودرو با خیابانهای 40 سال پیش از سر این شهر و مردم مستعسل و سرسام گرفتش رفع کنید و فکر چاره باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چرا دروغ تحویل مردم میدین...شما هم شریک درذ و رفیق قافله هستین....خودرو تعدادش کم نیست مشکل انبار کردنش توسط دلالها وخوده مردمه...تولید خودرو چند برابر سال پیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
همه اینا الکیه. فقط نرخ ارز هست که تعیین کننده قیمت ماشینه. دلار بشه 11 تومان پراید میشه 40 و پارس میشه 90 تومان
Iran (Islamic Republic of)
یاسر محمودی
۱۰:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام .این شورای رقابت چه ارتباطی با ایرانخودرو داره .مگه میشه بعضی هاشون سهام داره ایرانخودرو هستند که میخوان قیمت ماشین رو بالا ببرن .و مردم رو اذیت کنند .بابا نرخ ارز داره میاد پایین .و قیمت خودرو از اینی که مصوب هست هم در اینده با توجه به ریزش ارز باید پایین بیاد .حالا شورای محترم نمیدونم چی میخواد تویه این موضوع پیدا کنه .شورای رقابت عزیز مردم رو نا اگاه فرض نکنید لطفا .حتما یکی از اونا سهام دار هستند که میخوان قیمت رو بالا ببرن
Iran (Islamic Republic of)
یاسر محمودی
۱۰:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام .این شورای رقابت چه ارتباطی با ایرانخودرو داره .مگه میشه بعضی هاشون سهام داره ایرانخودرو هستند که میخوان قیمت ماشین رو بالا ببرن .و مردم رو اذیت کنند .بابا نرخ ارز داره میاد پایین .و قیمت خودرو از اینی که مصوب هست هم در اینده با توجه به ریزش ارز باید پایین بیاد .حالا شورای محترم نمیدونم چی میخواد تویه این موضوع پیدا کنه .شورای رقابت عزیز مردم رو نا اگاه فرض نکنید لطفا .حتما یکی از اونا سهام دار هستند که میخوان قیمت رو بالا ببرن
Iran (Islamic Republic of)
یاسر محمودی
۱۰:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام .این شورای رقابت چه ارتباطی با ایرانخودرو داره .مگه میشه بعضی هاشون سهام داره ایرانخودرو هستند که میخوان قیمت ماشین رو بالا ببرن .و مردم رو اذیت کنند .بابا نرخ ارز داره میاد پایین .و قیمت خودرو از اینی که مصوب هست هم در اینده با توجه به ریزش ارز باید پایین بیاد .حالا شورای محترم نمیدونم چی میخواد تویه این موضوع پیدا کنه .شورای رقابت عزیز مردم رو نا اگاه فرض نکنید لطفا .حتما یکی از اونا سهام دار هستند که میخوان قیمت رو بالا ببرن
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۰:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
متاسفم بر خودروسازها
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
با سلام، مردم اگر همت کنن و یک مدت خودرو نخرن بساط این شورای رقابت و تنظیم بازار به کل جمع میشه عامل گرانی فقط خودشون هستند......
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۱۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
با چه ورقی هم رفتید مصاحبه کردید. جای تاسف داده کسی که باید بخاطر توهین به مردم بخاطر اون جمله معروفش ( مگه من مثل شمام که پراید سوار شم) تودهنی میخورد و به دادگاه کشیده میشد حالا شده نسخه پیچ همون مردمی که از نگاهش رعیت حساب میشن.
با همین کاراست که طرف توهم برمیداره که من بالاتر از بقیه هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دوستان خودرو ساز باید توجه داشته باشن اگه فاصله قیمتی بازار و کارخانه وجود نداشته باشه کسب از شما خودرو میخره؟این فاصله قیمتیه موجب شده که شما خودروهاتون رو خوب میفروشید البته توسط دلالین...هیچوقت فکرشو کردید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دوستان خودرو ساز باید توجه داشته باشن اگه فاصله قیمتی بازار و کارخانه وجود نداشته باشه کسب از شما خودرو میخره؟این فاصله قیمتیه موجب شده که شما خودروهاتون رو خوب میفروشید البته توسط دلالین...هیچوقت فکرشو کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اقا صحبت سر قیمت کارخونه یا بازار ازاد نیست
بلکه بحث سر قیمت فروش کارخونه هست چرا که تولید کنندگان ماشین گران فروشی میکنن زیرا همیشه قیمت ارز رو علت گرانی اعلام میکنن
و بادلالان هم همراه هستند برای گران فروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
من پراید 95خریدم صد ملیون بعد الان شده 85ملیون.
پول بردم تو بورس همش شده ضرر.چرا اینقدر به ملت ضرر میزنید؟چرا ثبات قیمت ندارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
من پراید 95خریدم صد ملیون بعد الان شده 85ملیون.
پول بردم تو بورس همش شده ضرر.چرا اینقدر به ملت ضرر میزنید؟چرا ثبات قیمت ندارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
من پراید 95خریدم صد ملیون بعد الان شده 85ملیون.
پول بردم تو بورس همش شده ضرر.چرا اینقدر به ملت ضرر میزنید؟چرا ثبات قیمت ندارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
قیمت کارخانه رو ببرید بالا.من از بازار ازاد خریدم خب وقتی کارخانه هم قیمت بازارو بده من میرم از کارخانه میخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
فریب مردم و مصرف کننده تا کی ؟
افزایش قیمت در کمتر از یک سال صد در صد بوده و حالا نهایتا پنج درصد کاهش پیدا کنه باز هم سود باد آورده نصیب خودروساز که دلالان اصلی هستند خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
این حرفارو ولش کنید...خودروسازها میتونن تولید و کیفیت رو ببرن بالا ولی نمی کنن...راهش اینه که واردات خودرو بیشتر آزاد شه تا همه ببینیم این خودروسازها چطوری مثل میگ میگ تولید میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
شورای رقابت خودش باعث گرانی ماشین شده در واقع خودش دلال هست خجالت بکشین خیلی ماشین با کیفیت تولید میکنین کم مردم بدبخت رو عذاب بدین
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت ایرانی
۰۹:۳۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اخه بی انصافها اخه بی وجدانها ...چقد از ایرانخودرو و سایپا پول گرفتید که هی دائم بر طبل قیمت بازار میزنید ....زمانی گفته شماها منطقی هستش که قیمت بازار معقول باشه نه اینکه پراید بیست میلیونی صدو سی میلیون باشه یا لگنهای ایرانخودرو بیشتر از هفتاد میلیون قیمتشون نباشه..اونوقت بیایید حرف از قیمت کارخونه و بازار باید یکی بشه...یوقت غولهای بزرگ ماشین سازی ندزدنت بخاطر این راه حلهایی که میدی...میگم چرا نمیگید قیمت بازار باید مثل کارخونه باشه هاااا حتما یه چیزی هست که همچین ایده ای رو پیاده نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
با وجود اصرار دولت و خودرو سازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو محال است خودرو تک نرخی شود مگر با واردات و خارج شدن انحصار خودرو
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۲۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
خودروی کارگری را ارزان کنید پراید و تیبا و ساینا باید خودروی جوانان و کارگران و کار مندان قشر ضعیف ارزانتر شوذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بله حق با شماست باید کالا بر اساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری شود منتها اگه مرد هستید واردات خودرو را آزاد کنید بعد این حرف بزنید اگه مجبور نشدید پراید ۲۰ تومن قیمت بزارید من مرد نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
علی علی قیمتهای واقعی در انتظار مردم
از اول سال تا الان سه تا سی درصد افزایش داشتند
بازم کمه
الان رفتن برا پنجاه درصد افرایش برای واقعی شدن نهایی.
بعد حقوق منه کارمند اخر سال بیست درصد پلکانی
باشگاه خبر نگاران جوان لطفا بدون ویرایش نظر منو بگذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
جان مردم لطفا هیچ کاری نکنید بهتره تو همه زمینه ها با مدیریت شماها کلا شاهکار زدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
ها پس مشکل تو فرمولشه که ماشین گرونه من فکر میکردم برا خودشون گرون در میاد که گرون میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
آشغال تولید می کنید زیر شعار تولید ملی شرط هم برای مردم تعیین می کنید فضا باید باز باشه تا با بازار جهانی رقابت کنید نه بین ها رقابت بذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۸:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام،قیمت محصول باید قیمت تمام شده+سود باشه.
ولی در ایران قیمت تمام شده خودرو*3میشه!
متاسفانه میخریم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۴۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
خداوکیلی اعضای شورای رقابت ی مشت بیسواد هستند
چرا. اعضای شورای رقابت را اعلام نمی کنید ببینم کیا هستند
حتما خودشون ماشین احتمالی زیاد دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چرا تحت هر اتفاقی باید به نفع خودروسازها باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
به شرطی که تولید فراوان و گسترده با خودروسازان فراوان و گسترده صورت گیرد و فولاد و پتروشیمی هم مواد اولیه را به قیمت جهانی حساب نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۸:۳۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
جالبه والله... موافقان مردم هستن....
مخالفان دلالان و دزدان
برو ببین موافقان زیادن یا مخالفان....
اگر دوست داری یا شک داری کمپین یا انتخاباتی داشته باش تا دوزاریت بیفته
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزندی از زاگرس مرکزی
۰۸:۳۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
به یک شرط آنهم به شرط تولید انبوه و با قطب‌های جدید خودروسازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
فقط به اینها میشه گفت شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
این نشون میده قوه قضاعیه فقط برای جلب توجه کار میکنه البته باز برای جلب توجه کارای خوبی شده. ولی چی مهمتر از این که سازمان بازرسی ورود پیدا نمیکنه؟ کل اعضای شورای رقابت باید محاکمه بشن و.... افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دقیقا
منم اوایل به قوه قضابیه خیلی امیدوار بودم ولی الان اصلا
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۷:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چه فرمول قشنگیه ،حالا که زورمون به دلال و بازار نمیرسه بهتره با بازار هماهنگ شیم تا مشکل حل بشه به همین راحتی...دیگه گردن رانت و فساد و واسطه و ...زده میشه.یادمه زمانی که عمرمون در بطالت درس میگذشت وقتی درس نمیخوندیم میگفتن بچه ها ی جواب رو دوبار بنویس یا سوال رو تو جواب بنویس خدا رو چه دیدی استاد حواسش پرت شد نمره داد..اتفاقا یکی از بچه ها جواب گرفت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اگه قرار باشه قیمت تک نرخی بشه و در آینده نزدیک بدون قرعه کشی خودرو تحویل بدن اونوقت تکلیف اونایی که برای ۱۴۰۱ خودرو ثبت نام کردن و پول پیش دادن پس چی میشه :) :) :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
این نعمت بخش همش حرف میزنه میخواد به این بهانه قیمت رو بالا ببره خیال میکنه ما گوش هامون درازه
مرد حساب تو میخوای وقتی تیراژ ماشین از عمد توسط خودروساز پایین اومد تا تعادل عرضه و تقاضا رو به سمت افزایش قیمت تغییر بده ، بیای تو حاشیه بازار بفروشی تا به این افزایش قیمت بیشتر دامن بزنی خیال میکنی ما نمی فهمیم؟؟؟؟؟!!!!!
وقتی میتونی دم از فروش حاشیه بازار بزنی که قبلش خودروساز مکلف به افزایش تیراژ به اندازه تقاضای بازار شده باشه وگرنه با این روند چیزی جز افزایش قیمت و هجوم دلال نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
شورای رقابت خودش تو حلقه مافیای خودرویی هست
خودرو به شرطی ارزان میشود که جیب این آدمها پر شود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۱۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام
بابا مگه ما بچه هستیم که میخواهید سر مردم را شیره بمالید
دوران کم سوادی ملت هم به پایان رسیده
هر فرمولی که بزارید فقط بدبخت کردن ملت است
ایرانخودرو و سایپا هر چقدر هم افزایش تولید داشته باشند از طریق اهرامی که دارند اجازه نمیدهند قیمت حاشیه بازار افت کند و از این طریق هر روز ماشین را گرانتر خواهند کرد
واقعا فکر میکند عرضه و تقاضا قیمت را تعیین میکند!؟
که اگر چنین فکری میکنید بی سواد هستید
اگر راست میگویید و مرد عمل هستید یا علی
فردا صبح قیمت کلیه خودرو های تولید داخل را کامل آزاد سازی و از طرف دیگر ورود خودرو خارجی را نیز آزاد و بدون تعرفه گمرکی کنید بعد ببینید قیمت خودرو چه میشود
Poland
علی
۰۷:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
خودتون میدونید چه کاری میکنید تا قیمت خودرو پایین نیاد دیگه مثنوی هفتاد من نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
خودرو ارزان می شود اما به یک ‌شرط!!!! .
به شرط آنکه همه هم وطنان متحدانه اصلا و ابدا خودرو خریداری نکنند از این دو خودروساز گرونفروش انحصار طلب بساز بنداز به ملت رو تا چندین سال خریداری ازشون نکنید تا اولا استاندارد خودرو سازیشون برسه در حد سطح بین المللی از هر لحاظ بعد از صد سال که دارن خودرو تولید می کنند و قیمتها برگرد به قیمتهای واقعی خودش تا همه ملت بتوانند به راحتی و با سهولت و با شرایط بسیار عالی خدمات فروش و پس از فروش خودرو های استاندارد فول آبشن جادار زیبای مستحکم ارزان قیمت خریداری کنند و خودروهای فرسودشون رو این دو خودروساز داخلی عادلانه جمع آوری کنند و جاش یه خودروی استاندارد خوب به ملت تحویل دهند نه اینکه به پلیس راهنمایی رانندگی بگویند از زور استفاده کند و برای آنکه آلودگی هوا را کمتر کند بیاید دارو ندار مردم بینوا که همان یه خودروهای فرسوده مردم است را جمع آوری کند و به پارکینگها انتقال دهند بدون اینکه ملت خودروی دیگری بتوانند داشته باشند این عمل عین بی عدالتی و جبر و ظلم و انحصار طلبی و ستمگریست و در قانون اساس کشور هم این عمل انحصار طلبانه را نهی کرده است قانونا باید خودرو سازان خودروهای فرسوده شده فروخته شدشان را هر از چند سالی فراخوان بزنند و از مشتریانشان بخرند همان فرسوده ها رو و سپس جایگزینش به مشتریانشان خودروهای خوب استاندارد لیزینگی اقساطی طولانی مدت ارزان قیمت تحویل دهند با خدمات پس از فروش بسیار خوب تا با این سیاستگذاری صحیح هم آلودگی هوا بسیار کمتر شود هم چهره شهر ها زیباتر شود هم مشتریان از سازندگان خودرو راضی شوند هم به صورت مداوم تولید گران در چرخه اقتصادیشان موفق ترند از هر لحاظ که حسابشو بکنند و جامعه مدنی انسانها رو به پیشرفت عادلانه گام می گذارد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۳۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
وضعیت بازار خودرو افتضاحه...
یکبار ندیدیم شورای رقابت، خدمتی به مصرف کننده کرده باشه و فقط با تصمیم های آبکی و یک شبه وضع رو بدتر کرده.
دقیقا دولت نمیخواد انحصار خودرو شکسته بشه و این حقیقت از تغییر تعرفه خودرو های هیبریدی، دپوی خودرو در انبارها به بهانه و دروغ نبود قطعه، قرعه کشی و کیفیت پایین مشخصه دوست داره مردم رو تحت فشار بذاره تا فقط به اهداف حزبی و سیاسی خودش برسه.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۶:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
باسلام
قیمت بازار خودرو امروزه یک قیمت دلالی است.نه قیمت واقعی !
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۶:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۹
یعنی قشنگ ملت رو گذاشتین سر کار...ادم میمونه چی بگه..فقط خجالت بکشین..عامل تمام این گرونی ها و دلال بازیها، خودرو سازان و شورای رفاقتشون هست..ماشینهارو یکباره 200 درصد گرون کردید بعدشم در هر سال چندین نوبت افزایش قیمت دادین...حالا هنوزم هر روز جلسه هاتون راجب چجوری افزایش قیمته..هر روز به یک بهانه گرون کنید..موندم سازمان بازرسی و قوه قضاییه چرا اینجور سکوت کردن...دوست دارین هرروز مردم یک دغدغه ای داشته باشن...بعدم فقط بگین دولت دولت.....اصلا این اوضاع افزایش قیمت اجناس مختلف کار همین دلال بازی ها و احتکار کنندگان هست نه دولت...هرچند راجب مسکن و خودرو و میحتاج زندگی دولتم بی تقصیر نیست..خدا نگذره از اون مسئولی که از حق مردم بخوره و واسه مردم کاری نکنه..از پول بیت المال و حق مردم خوردن که واسه خودتون خوب سرمایه هایی بهم زدین..ولی فکر اون دنیارو کنید.چجوری جواب دل این مردم و خدارو میخواهید بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چه بازی ساده ای!!!
از یه طرف ایران خودرو و سایپا با حداقل ظرفیت کار میکنند برای اینکه عرضه زیاد نشه و بازار اشباح نشه
ازا اون طرف قیمت ها که نجومی شد میگن آها مردم ما راه حل رو ب بلدیم
برای اینکه دست دلال و واسطه قطع بشه اجازه بدید ما به همون قیمت بازار بفروشیم
به همین سادگی به همین خوشمزگی!!!
یعنی ما فقط از طرف آمریکا تحریم نیستیم
ما دشمنان داخلی هم داریم که مثل آب خوردن از داخل مردم رو تحریم کردن و پا گذاشتن رو گلوی مردم سازمان بازرسی کشور کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
یعنی ۲۰۶ رو با ۱۲ میلیون میشه خرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تا انحصارهست آزادسازی قیمت باعث افزایش آن خواهدشد پس واردات با تعرفه صفردرصدرا آزاد کنید بعد آزادسازی قیمت صورت بگیرد
۱۲
آخرین اخبار