مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در حال حاضر با کمبود خون مواجه نیستیم اما مردم همچنان اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند.

مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به اینکه حدود یک ماه قبل با کمبود خون در اصفهان مواجه بودیم، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت مطلوبی داریم، اما با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم و در این فصل اهداکنندگان خون کاهش می‌یابند، بنابراین مردم همواره انتقال خون را در برنامه خود قرار دهند.

او در پاسخ به این سوال که بیشترین تعداد اهداکنندگان خون زنان یا مردان هستند؟ گفت: حدود ۹۶درصد این افراد، مردان و ۴درصد، زنان هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از روش‌های کمک‌درمانی برای بیماران کرونایی استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان این بیماری است، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ واحد پلاسمای خون از این بیماران گرفته‌ایم، اما در روز‌های آینده انتظار مطلوب‌تری داریم.

زینلی با بیان اینکه خون افراد اهداکننده از نظر پزشکی در سنین مختلف یکسان است و افراد از ۱۷ تا ۶۰ سال می‌توانند خون اهدا کنند، گفت: بیشترین اهداکنندگان خون بین ۳۰ تا ۳۵ سال دارند.

او در پایان با بیان اینکه در مراکز انتقال خون شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت دقیق رعایت می‌شود و مراجعه‌کنندگان بابت انتقال بیماری کرونا نباید هیچ‌گونه نگرانی داشته باشند، افزود: افراد هر ۳ماه یکبار می‌توانند یک واحد خون اهدا کنند و این عمل نباید مختص به زمان خاصی باشد، بنابراین مردم به هم‌نوعان خود که به خون نیاز دارند به طور مستمر کمک کنند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.