معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی از ایجاد منطقه صنعتی مشترک ویژه برای سرمایه گذاران افغانستان و ایران خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی از ایجاد منطقه صنعتی مشترک ویژه برای سرمایه گذاران افغانستان و ایران خبر داد.

علی رسولیان، معاون اقتصادی استان خراسان رضوی اعلام کرد: پیگیر ایجاد منطقه‌ای صنعتی برای سرمایه گذاران دو کشور در مرز هستیم تا هر دو ولایت بتوانند بیشتر در این زمینه اقدام کنند.»

وی گفت: در 48 بند و ماده توافقات خوبی در رابطه با تسهیل در مبادلات کالا در مرز دوغارون، تسهیل سرمایه‌گذاری و بهبود تعاملات انجام شد تا بتوان مبادلات سالم و بهتری با هزینه کمتر در مرز دوغارون انجام داد و نظر 2 کشور را تامین کرد.

رسولیان افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته، ساعت کاری 2 گذرگاه مرزی افزایش خواهد یافت، همچنین در مرز دوغارون، کمیته‌ای به صورت ماهانه تشکیل جلسه خواهد داد تا موانع و مشکلات موجود بررسی شود.

همچنین بر اساس اعلام معاون اقتصادی خراسان رضوی، مقرر شد امکانات رفاهی در دو طرف مرز برای رانندگان کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی افزایش یابد، ساماندهی در محوطه‌سازی گمرک و افزایش ظرفیت پارکینگ دوغارون انجام می‌گیرد و طرف افغانستانی هم برای تجهیز باسکول و تامین برخی امکانات، اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار