مسئول پژوهشسرای دانش آموزی جابربن حیان نهاوند گفت: دانش آموزان این شهرستان با درخشش خود در جشنواره علمی وپژوهشی، رتبه‌های برتر استانی و کشوری را بدست آورند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد زرینی، مسئول پژوهشسرای دانش آموزی جابربن حیان نهاوند گفت: در جشنواره علمی وپژوهشی دانش آموزان عضو پژوهشسرا‌های استان همدان، دانش‌آموزان شهرستان نهاوند با درخشش خود، رتبه‌های برتر را در سطح استان به دست آورند.

او با بیان اینکه در نخستین جشنواره علمی سراسر کشور که در رشته‌های مختلف برگزار شد دانش‌آموزان این شهرستان در دوره متوسطه دوم توانستند ۹ رتبه برتر استانی را از آن خود کنند.

مسئول پژوهشسرای دانش‌آموزی جابربن حیان نهاوند ادامه داد: در این جشنواره ۱۸۸ دانش آموز از شهرستان نهاوند در رشته‌ها و گرایش‌های زیست فناوری، نانوفناوری، مسابقات آزمایشگاهی، کدنویسی، سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی، دریا، نجوم و اختر فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، گیاهان دارویی و طب ایرانی شرکت کردند.

زرینی به رتبه‌های برتر دانش آموزان اشاره کرد و افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان مرضیه بازوند از هنرستان زکیه موفق به کسب رتبه سوم کشوری و رتبه اول استانی و در رشته گیاهان دارویی نیز فاطمه جهانیان و فاطیما غلامی از دبیرستان فرزانگان موفق به کسب رتبه اول استانی شد.

او با بیان اینکه در رشته نجوم نیز مهسا بازوند از هنرستان زکیه موفق به کسب رتبه دوم استانی در رشته گیاهان دارویی شد افزود: فاطمه گنجوند و آیدا بهزادی از آموزشگاه غیرانتفاعی فرازاندیشه موفق به کسب رتبه دوم استانی در رشته زیست فناوری، فاطمه لروند از هنرستان شهید سلیمانیان موفق به کسب رتبه اول استان در رشته زیست فناوری و الناز زرینی از هنرستان شهید سلیمانیان موفق به کسب رتبه دوم استانی در رشته ماکروفتوگرافی شدند.

مسئول پژوهشسرای دانش آموزی جابربن حیان نهاوند گفت: در این دوره از مسابقات، پژوهشسرای دانش‌آموزی جابربن حیان شهرستان نهاوند به عنوان قطب زیست فناوری استان همدان انتخاب شده بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار