بهرامی گفت:"طرح سازماندهی تیم‌های مداخلات روانی، اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا "در معاونت امور جوانان هلال‌احمر قم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از جمعیت هلال‌احمر قم،محمدرضا بهرامی،مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم اظهار کرد:با حضور جمعی از مسئولان، طرح "سازماندهی تیم‌های مداخلات روانی، اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا"در معاونت امور جوانان هلال‌احمر قم آغاز شد.

او افزود: داوطلبانه بودن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات در هلال احمر است و با این فرآیند مهم کار‌های ارزشمندی در خدمت رسانی شکل می‌گیرد.

 بهرامی بیان کرد:در «بَم» جای خالی حمایت روانی را می‌دیدم که با این وسعت پای کار باشند.

او ادامه داد: در آن زمان برای نخستین بار یک تیم از بانوان در کنار تیم حمایت روانی آقایان به زلزله بم اعزام شد که بازخورد خوبی داشت و اثرگذار بود و اتفاقات زیبایی در حمایت روانی و اجتماعی رقم خورد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم عنوان کرد: معاونت جوانان هلال احمر، تلاش‌های خوبی در این زمینه داشته و در شکل دهی و ساماندهی تیم‌ها نیز به خوبی کار کرده است.

او گفت: امیدواریم امروز نیز جوانان آمادگی لازم را برای ارائه خدمات داشته باشند و بتوانیم با حضور تیم‌های سحر بهترین ایام را در مداخلات اجتماعی و حمایتی در بحران داشته باشیم.

محسن اوروجی،مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز گفت: هلال احمر یک کار سازماندهی شده را انجام می‌دهد و خیلی خوب می‌شود، تیم‌های مداخلات روانی در کنار تیم‌های امدادی به طور منظم در بلایا شرکت کنند و باعث افتخار است، داوطلبانه در خدمت مردم باشند.

او افزود: به عنوان مسئول کمیته بازتوانی روحی و روانی استان، جای خالی این مباحث را مشهود می‌دانم.

اوروجی گفت: تیم حمایتی و روانی در کرونا جایگاه مهمی دارد و امید است اقداماتی که انجام دادیم، در جهت خدمت باشد.

همچنین حامد روشن‌چشم ،مشاور جوان استاندار قم گفت: اهمیت و ضرورت بهداشت روان بر همگان واضح و مبرهن است، به ویژه در بحران‌ها و حوادث و حضور جوانان در فعالیت‌های داوطلبانه بسیار ارزشمند است که در این راه خود را به صورت داوطلبانه وقف جامعه می‌کنند.

محمد مصباحی،معاون امور جوانان هلال احمر قم نیز عنوان کرد: این رویداد مهمی است و ۱۳۰ تَن، آقا و خانم در رشته‌های روانشناسی، مددکاری و علوم تربیتی در آن حضور دارند که به دلیل دستورالعمل‌ها آن‌ها را، به سه گروه تقسیم کردیم.

 او افزود:تمام کسانی که در طرح بودند، دانشجوی روانشناسی و ارشد بودند و مسایل مهمی را توجیه کردیم که از نظر آموزشی اهمیت داشت.

جمعیت هلال‌احمر استان قم دارای ۲۲ هزار عضو فعال است، ضمن این که بیش از ۱۰۶ خانه هلال در سطح استان وجود دارد که در آنان آموزش‌های گوناگون امدادی به مردم داده می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار