حسین فرشیدی گفت: بر اساس آمار‌های موجود ۵۵ درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان به دورهمی‌های خانوادگی ارتباط دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه بر اساس آمار‌های موجود ۵۵ درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان به دورهمی‌های خانوادگی ارتباط دارد، گفت: طی روزهای گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا در بندرعباس با شرکت در دورهمی خانوادگی ۱۷ نفر از اعضای خانواده اش را هم به این ویروس مبتلا کرد.


بیشتر بخوانید


فرشیدی با بیان اینکه برگزاری دورهمی‌های خانوادگی احتمال ابتلا به کرونا را به شدت افزایش می‌دهد، افزود: در دورهمی خانوادگی افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

او گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از حضور در مراسم‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، استفاده از ماسک‌های سه لایه و شست و شوی مداوم دست‌ها در پیشگیری از ابتلا به کرونا نقش مهمی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه افراد در صورت ابتلا به کرونا باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند، افزود: مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی روند درمان فرد مبتلا را دچار اختلال می‌کند و به بافت‌ها و اعضای بدن بیمار آسیب جدی وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.