رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از اتمام عملیات بند خاکی سطوه و بیدستان این شهرستان خبر داد و گفت: یک میلیارد تومان برای بند خاکی سطوه و بیدستان هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه عملیات احداث بند خاکی سطوه و بیدستان جنوب شهرستان شاهرود به اتمام رسیده است، ابراز داشت: هدف از اجرای طرح کنترل سیلاب و تقویت آب‌های زیرزمینی در این منطقه عمومی است.

او بابیان اینکه این بند خاکی ۷۲۰ متر طول، شش متر عرض تاج و ۴۲ متر کف دارد، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها ۱۰۲ هزار مترمکعب حجم آبگیری بند خاکی سطوه و بیدستان است.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه برای انجام این عملیات از جوامع بومی و محلی نیز استفاده‌شده است، در ادامه تصریح کرد: طبق هماهنگی با دهیاری‌های منطقه می‌توان از موقعیت این بند خاکی و آبی که پشت آن جمع می‌شود برای تقویت گردشگری نیز استفاده کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود افزود: عملیات آبخیزداری در حوزه‌های سورخان، ابر، ابرسج، تاش و دهملا در حال انجام است که طبق آخرین گزارش‌ها احداث بند خاکی، سنگ و ملات و آبخیزداری در این مناطق توانسته طی سال‌های اخیر از بروز سیلاب بسیار پیشگیری کند.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار