رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری‌ در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی رو به کاهش است و از حدود یک هزار و ۵۷۰ نفر به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:وضعیت بیماری کرونا در طول یک ماه گذشته در استان آذربایجان شرقی با توجه به اعمال محدودیت‌ها از نیمه دوم آبان و اعمال محدودیت‌های شدیدتر از هفته اول آذر روند کاهشی داشته است.

او با بیان اینکه هم اکنون وضعیت کلی آذربایجان شرقی زرد است گفت: کاهش فوتی‌های روزانه به طور متوسط از ۳۲ نفر به ۶ نفر را مدیون رعایت کنندگان ضوابط بهداشتی و کسانی هستیم که ما را در کنترل بیماری همراهی کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در پیک بیماری یک هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری می شدند گفت: هم اکنون روزانه‌ ۱۸۰ نفر کرونا مثبت در آذربایجان شرقی شناسایی می شوند و ۲۵ درصد نتیجه تست‌ها در طول هفته گذشته مثبت بود.

صومی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۷۵۰ تست پی سی آر و حدود ۱۵۰ تست رپید در استان انجام می‌شود گفت: نتیجه‌ تست رپید در طول ۲۰ دقیقه بر بالین بیمار اعلام می‌شود.

او با قدردانی از مشارکت کنندگان در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و کسانی که به وظایف محوله در ستاد مقابله با کرونا عمل کردند از مردم خواست همچنان دستورالعمل های بهداشتی را  رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.